کد مطلب: ۲۲۹۳۱۱

علی لاریجانی بیان کرد:

موانع گمرکی تجارت ایران با اوراسیا تا ۱ ماه آینده برداشته می‌شود

موانع گمرکی تجارت ایران با اوراسیا تا 1 ماه آینده برداشته می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت‌هایی با اتحادیه اوراسیا داشته‌ایم تا موانع حقوق گمرکی برای ایران برداشته شود که امیدواریم تا یک ماه دیگر به نتیجه برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت‌هایی با اتحادیه اوراسیا داشته‌ایم تا موانع حقوق گمرکی برای ایران برداشته شود که امیدواریم تا یک ماه دیگر به نتیجه برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی؛ امروز در محل اتاق بازرگانی ایران در دیدار با هیئت روسیه اظهار کرد: رئیس پارلمان روسیه نظر مثبتی برای توسعه روابط اقتصادی با ایران دارند و بنده احساس می‌کنم که ایشان به دنبال برقراری روابط درازمدت اقتصادی با ایران هستند.

وی افزود: پیرو مذاکراتی که با مقامات روسی داشتیم آنها به دنبال سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی مانند نفت و گاز و حمل‌ونقل غیرریلی هستند که در این ارتباط امکان برقراری فایناس 6 تا 7 میلیارد دلاری وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توصیه می‌کنم که اتاق ایران و روسیه از این هم‌سخنی میان مجلس دو کشوراستفاده کرده و مشکلات موجود پیش روی توسعه تجارت کشور را بردارند.

لاریجانی تصریح کرد: مشکلات پیش پای تجارت ایران با اوراسیا برداشته شده و مذاکرات به نتیجه رسیده است.

وی همچنین در واکنش به اظهارات دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در ارتباط با تجارت گندم با روسیه اظهار کرد: مشکلات موجود در ارتباط با تجارت گندم رفع شده است.

بنابراین گزارش ایران و روسیه تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسانده‌اند که کشورمان با ورود موقت گندم روسیه آن را تبدیل به آرد کرده و به کشورهای همسایه مانند عراق صادر کند.

لاریجانی همچنین در ارتباط با مسئله دیگری که دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران درباره مشکلات بارگیری کشتی‌های ایرانی در رودخانه ولگا مطرح کرده بود اظهار کرد: این موضوع را با رئیس پارلمان روسیه مطرح می‌کنم تا کشتی‌های ایرانی نیز برای بارگیری در رودخانه ولگای روسیه مشکلی نداشته باشند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.