کد مطلب: ۵۱۸۸۸۸

خبر مهم برای بازارها / اعلام موضع آمریکا درباره جلسه شورای حکام

خبر مهم برای بازارها / اعلام موضع آمریکا درباره جلسه شورای حکام

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا موضع این کشور را درباره عقب نشینی آلمان، فرانسه و انگلیس از پیگیری پیش نویس قطعنامه ای که به دنبال تصویب آن علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بودند، اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه خبری المانیتور، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه پس از گزارش ها درباره اینکه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس پیش نویس قطعنامه علیه ایران را که اوایل هفته جاری در اختیار اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار داده بودند، پس گرفته اند، گفت: تروئیکای اروپا(آلمان، انگلیس و فرانسه) با حمایت کامل آمریکا به این نتیجه رسیدند که بهترین راه حمایت از روند فعالیت های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خودداری از پیش برد پیش نویس آن قطعنامه بود.

پرایس گفت که آمریکا از نتیجه جلسه شورای حکام «رضایت دارد» و افزود: ما با تمایلی زیاد به خواست ایران برای همکاری به نحوری که منجر به پیش رفتی معتبر و عینی شود، امیدوار خواهیم بود.

پرایس همچنین درباره روابط کشورش با ایران بیان کرد: ما به وضوح گفته ایم که آماده مشارکت در گفتمانی سازنده هستیم. این پیشنهادیست که روی میز بوده است.

اظهرات پرایس درباره پیش نویس این قطعنامه اروپایی در پی این مطرح می شود که خبرگزاری رویترز پیشتر گزارش داده بود که تروئیکای اروپا در حمایت از طرح آمریکا علیه ایران، پیش نویس یک قطعنامه را به شورای حکام آژانس ارائه دادند که در آن نسبت به آنچه عدم شفافیت هسته ای از سوی ایران عنوان شده، به شدت ابراز نگرانی شده است.

مقامات روسیه ارائه پیشنویس این قطعنامه را احمقانه و یک اقدام سیاسی خطرناک توصیف کرده و خواستار رفتار مسئولانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درقبال برجام شده اند.

عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه کشورمان نیز تاکید کرد که تصویب قطعنامه علیه ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تنها تهدیدی علیه دیپلماسی خواهد بود.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ن ج

    خداکنه جنس ها ارزون بشه واقعا واسه طبقه پایین جامعه سخته بعضی ها پول ندارن نون بخرن واقعا باید به فکر ماشین مردم باشن

  • ناشناس

    فقط به فکر مردم باشن مردم دررنج دارند زندگی میکنن

  • ن ج

    خداکنه جنس ها ارزون بشه واقعا واسه طبقه پایین جامعه سخته بعضی ها پول ندارن نون بخرن واقعا باید به فکر مردم باشند

  • بهزاد

    بورس با این خبرها کاری نداره . همونطور که قبلا نداشته. کلا بورس از مسیر اقتصادی خارج شده و افتاده به دست دولت و یک عده بازارگردان بی وجدان که خیلی راحت مال و اموال مردم رو بالا کشیدند و خدا میدونه که چه زمانی عشقشون بکشه و این پولها رو پس بدن. دوست میلیون تومن تبدیل شده به شصت میلیون تومن. فکر میکنید با این خبرها قراره دویست درصد رشد کنه که پولهای ما برگرده ؟ نخیر. خوردن و یک آب هم روش. تجربه ای شد که بار اول و آخرمون باشه به حرف این دولت و اون دولت وارد چنین سرمایه گذاریهایی نشیم. گورپدر رشد و توسعه اقتصادی.

  • ناشناس

    این موضوع به وضوح نشان میدهد هر جا که محکم ایستادیم و بدون توجه به لافها و تهدیدات دشمن وبا اقتدار منافع خود را دنبال کردیم ، دشمن وادار به عقب نشینی شده و تمامی تهدیدات به فرصت تبدیل شده است و هرجا که از خود ضعف و تردید نشان داده و بروی دشمن خندیده و از دشمن ترسیده ایم ،نه تنها داشته هایمان بلکه غرور و عزتمان را هم داده ایم و در مقابل نه تنها چیزی نگرفته ایم بلکه دشمن گستاختر و جری ترهم شده است.

  • عوام

    شروع مذاکرات و نتیجش که احتمالا مثبته چون همه طرفها خسته شدنو میخوان زودتر این وضعو تموم کنن فقط در یک حال به نفع ما مردم ایران میشه و تاثیرش رو میشه در زندگی و اقتصادمون ببینیم که دلار ۴ رقمی بشه و بیاد زیر ۱۰ هزارتومن در غیر اینصورت هیچ فایده ای نداره و مسوولین بجای اینکه نگران ایجاد نقدینگیش باشن بهتره که یک بارم به شاد کردن دل مردم فکر کنن

  • ناشناس

    تجارت نیوز از رانت ایران خودرو این بارچیزی ننوشتی انگار ????خیلی دلسوزه ایران خودرو هستی فراموشش نکن مردم دارن گولش میزنن ماشیناشو ارزون میخرن

  • ناشناس

    روسیه را بیخیال بشین
    که زیاد تکیه نکنید بهش
    چاره ای نیست
    مردم ایران واقعا دارن عذاب میکشند و نسل ما داره کمتر و کمتر میشه
    پس هر چه زودتر قدم بردارید برجام را زنده کنید با نام
    تحریم دو ماه دیگه کاسبان تحریم سو استفاده کنند اوضاع خطرناکتر میشه
    فقط برداشتن گرانی محسوس ، نه توقف تورم!!!!!!
    یعنی قیمت ها با حقوق 5 میلیونی بخونه
    ایرانی بتونه خونه و ماشین براحتی بخره
    قیمتها عینا برگرده به سال 95 تنها راه نجات

  • ناشناس

    رسیدن به خود کفایی باید شیب ملایم داشته باشد در این دوران جنگ صلاح نیست در های بازارهای خارجی به بهانه تولید داخلی قفل بشه شرایط بحرانی است نه به اون شوری شور نه به این بی نمکی … اینجوری هم تولید قفل میشه هم پول مثل موج در دست مردم هرروز یه جایی رو خراب میکنه و دلالان بهترین بهره رو میبرن .. کشورهای در حال توسعه با درون سازی تکنولوژی پیشرفت می کنند کاری که ژاپن کرده .. خواست کشورهای توسعه یافته بستن مرزهای ایرانه خودمون ناخواسته نبندیم .. این نظر من ایرانیه که عقیده دارم اگر فقط به فکر اسایش مردم باشیم با خواست خدا پیشرفت خواهیم کرد .. باتشکر

  • ناشناس

    برای مسئولین منافع ملی مهم نیست فقط میخواهند همیشه تو دنیا مطرح باشند
    نامشان تو روزنامه ها باشه مردم زیر دست و پاه این سیاسی بازی ها له شدند