کد مطلب: ۴۱۴۷۲۹

بیشترین میزان علاقه‌مندی کاربران در فضای وب به کدام موضوعات تعلق دارد؟

بیشترین میزان علاقه‌مندی کاربران در فضای وب به کدام موضوعات تعلق دارد؟

شاید برای شما هم جالب باشد که کدام دسته از موضوعات در وب مورد پسند کاربران است، افراد به کدوم موضوعات علاقه‌مندی نشان می‌دهند و جستجوی آن‌ها در وب چه دسته محتوایی را شامل می‌شود.

در این مطلب می‌خواهیم با توجه به گزارش یکتانت به این سوال پاسخ دهیم. برای دریافت کامل گزارش سالانه یکتانت کلیک کنید.
یکتانت با هدف کمک به اکوسیستم استارتاپی در ایران و شفاف‌سازی صنعت تبلیغات آنلاین گزارشی از رفتار کاربران وب در دسکتاپ و موبایل از ابتدای مهر ۹۷ تا انتهای شهریور ۹۸ منتشر کرد و در اختیار کسب‌وکارهای مختلف قرار داد.

یکتانت که در حال حاضر ماهانه تبلیغات آنلاین کسب‌وکارهای مختلف را در قالب‌های گوناگون به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دسکتاپ و موبایل نمایش می‌دهد، با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی توانسته است رفتار کاربران را تحلیل کند و تبلیغاتی متناسب با سلیقه و نیازشان به آن‌ها نمایش دهد. بر اساس این داده‌های جمع‌آوری شده می‌توان دریافت که کاربران به چه زمینه‌های بیشتر علاقه‌مند هستند.

نمودار زیر حاصل از رفتار کاربران در فضای وب است. همانطور که مشاهده می‌کنید موضوعات ورزشی در صدر مطالب مورد علاقه کاربران قرار دارد. وب‌سایت‌های خبری ورزشی، بلاگ‌های مطالب ورزشی و وب‌سایت‌هایی که ویدیوهای ورزشی را در صفحات خود منتشر می‌کنند بیش از دیگر موضوعات بازدید دارند.

دسته بعدی مطالبی است که محتوای سیاسی و اجتماعی دارند که احتمالا صفحات وب‌سایت‌هایی خبری و خبرگزاری‌هایی است که به نوعی جای روزنامه را بین افراد گرفته‌اند و روزانه توسط کاربران مطالعه می‌شوند.

سومین دسته از موضوعات مورد جستجوی کاربران، موضوعاتی سرگرم‌‌کننده و عمومی است. که شامل محتوایی مرتبط با فیلم، تلویزیون، آهنگ، بازی و دانلود است.

اگر به تصویر نمودار دقت کنید در می‌یابید که اختلاف دسته اول و دوم کم است. ولی دسته سوم که سرگرمی‌ها را شامل می‌شود با دسته دوم اختلاف قابل توجهی دارد و در سمت دیگر نیز میزان درصد آن حدود دو برابر دسته چهارم می‌باشد.

برای دریافت کامل گزارش سالانه یکتانت و بررسی نمودارهای دیگر می‌توانید از اینجا فایل گزارش را مستقیما دانلود کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.