کد مطلب: ۷۳۲۹۶۲

میترا حجار دستگیر شد

میترا حجار دستگیر شد

عضو کمیته پیگیری دستگیری هنرمندان از دستگیری میترا حجار خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میترا حجار بازیگر سینما و تلویزیون است و او در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی به ایفای نقش پرداخته است. میترا حجار در مشهد به دنیا آمده و تحصیلات دانشگاهی خود را در آمریکا سپری کرده است.

مهدی کوهیان عضو کمیته پیگیری دستگیری هنرمندان خبر از دستگیری میترا حجار بازیگر و فعال محیط زیست داد.

گفتنی است، از دلیل بازداشت میترا حجار و نهاد بازداشت کننده اطلاعی در دست نیست.

بیوگرافی میترا حجار

میترا حجار در 15 بهمن 1355 در مشهد متولد شد. مادر او مهری جاهد و پدرش محمد حجار است. وی دارای یک خواهر به نام مریم حجار و یک برادر به نام مجتبی حجار است.

حجار در سال 84 ایران را به قصد فرانسه ترک کرد و برای تحصیل در رشته کارگردانی به آمریکا سفر کرد او پس از حضور 3 ساله در محافل فرهنگی خارج از کشور توانست در یک قسمت از سریال تلویزیونی آمریکایی به نام اسمیت بازی کند. همچنین در زمینه موسیقی نیز در حال فعالیت است.

میترا حجار با مدرک ریاضی فیزیک از سال 76 و با فیلم غریبانه وارد سینما شد و دوره دوساله کارگردانی را در کلاس های بزرگمهر رفیعا گذراند.

میترا حجار در سریال پلیس جوان نقش همسر گمشده شهاب حسینی (یونس هدایتی) را بازی می کرد. پلیس جوان اولین تجربه بازی میترا حجار در تلویزیون بود.

پلیس جوان چهارمین تجربه کارگردانی سیروس مقدم در تلویزیون است. این سریال سال 1381 از شبکه سه سیما، پخش شد و به دلیل شیوه متفاوت ساخت و روایت پیچیده، مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. «پلیس جوان» بعد از 11 سال، این روز ها از شبکه آی فیلم پخش می‌شود.

او در سال 1377 در فیلم فریاد درخشید و بازی قابل توجهی از خود ارائه داد. پس از آن با بازی در متولد ماه مهر ساخته احمد رضا درویش در سال 78 چنان بازی قدرتمندی را به نمایش گذاشت که هیئت داوران هجدهمین جشنواره فجر جایزه بهترین بازیگر نقش اول را به او دادند.

شب‌های تهران یک تریلر جنایی از داریوش فرهنگ بود که در آن با شقایق فراهانی و فرهاد آئیش بازی کرد.

سال 81 در همکاری مجدد با کیمیایی نقشش در اعتراض را به خوبی ایفا کرد.

پس از آن در سگ کشی به کارگردانی بیضایی نقشی کاملا متفاوت را ایفا کرد و علی رغم حضور اندکش توانست از خود بازیگری توانا به نمایش بگذارد.

میترا حجار در سال 1380 در فیلم رخساره به کارگردانی امیر قویدل ایفای نقش کرد این فیلم زندگی تینا مسرور را روایت می‌کند که دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی سالمندان است، برای تحقیقات خود به خانه سالمندان می‌رود. در آنجا به خانم سالمندی برخورد می کند که در حال خواندن داستانی است به نام رخساره و….

مزاحم یک کار جوان پسند دیگر سیروس الوند بود که در آن با امین حیایی و خسرو شکیبایی همبازی بود. فیلم مزاحم به کارگردانی سیروس الوند، نویسندگی خشایار الوند و تهیه کنندگی سیروس الوند و داریوش بابائیان ساخته سال 1381 است؛ این فیلم در فروردین 1381 بر روی پرده سینما رفت.

او در ساخته جنگی متفاوت رسول ملاقلی پور در سال 1380 به عنوان قارچ سمی، در کنار جمشید هاشم پور قرار گرفت.

بعد از آن در سال 81 در فیلم صورتی ساخته اجتماعی با مایه طنز فریدون جیرانی بازی متفاوتی را ارائه داد که نامزدی بهترین بازیگر زن از بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر را برای او به ارمغان آورد.

منبع: امتداد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.