کد مطلب: ۱۵۶۲۳۷

میدان نفتی الفیل در لیبی فعالیت خود را از سر گرفت

میدان نفتی الفیل در لیبی فعالیت خود را از سر گرفت

میدان نفتی الفیل در جنوب غربی لیبی که حدود ۲ هفته پیش، پس از یورش یک گروه مسلح تعطیل شده بود، فعالیت خود را از سر گرفت.

دو هفته پیش یک گروه مسلح با یورش به اتاق کنترل میدان نفتی الفیل و بستن شیر فلکه‌های نفتی این میدان، تولیدات آن را متوقف کرد و با تعطیلی دو میدان دیگر تولیدات نفتی لیبی روزانه به 360 هزار بشکه رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، دفتر اطلاع‌رسانی گارد تاسیسات نفتی در منطقه الغربیه در این باره گفت که سرتیپ ادریس بوخماده فرمانده گارد با گروه‌ مسلح مسئول تعطیلی این میدان نفتی به منظور ازسرگیری فعالیت آن به توافق رسیده است.

پیش از این مصطفی صنع‌الله رئیس موسسه ملی نفت لیبی گفته بود که شبه‌نظامیان محلی با بستن شیر فلکه‌های نفتی، تولیدات سه میدان نفتی را متوقف کرده‌اند.

صنع‌الله افزود که تولیدات نفتی لیبی که پیش از این روزانه نزدیک به یک میلیون بشکه بود اکنون به حدود 360 بشکه در روز رسیده است.

از سوی دیگر المنذر الخرطوش عضو دفتر اطلاع‌رسانی گردان 309 وابسته به ارتش ملی به فرماندهی خلیفه حفتر اعلام کرد که داعش 35 خودرو را به ورودی شرقی منطقه 90 اعزام کرد که به مدت 45 دقیقه در این مکان حضور داشتند تا اینکه یک گروه که توسط فرمانده اتاق عملیات سرت تشکیل شده است از سه محور عناصر داعش را محاصره کرده و آنها را وادار به فرار به سمت وادی‌الحمر کردند.

هیات سازمان ‌ملل برای حمایت از لیبی فاش کرد که ماه گذشته در نتیجه درگیری حاضر در سراسر لیبی، 7 نفر کشته و 14 نفر نیز زخمی شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.