خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۲۰۰۸

میزان افزایش حقوق سال ۱۴۰۱

میزان افزایش حقوق سال ۱۴۰۱

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تصمیم برای افزایش حقوق ده درصدی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی میزان افزایش حقوق‌ها در سال ۱۴۰۱ را فقط ده درصد اعلام کرد و گفت: با این ده درصد افزایش حقوق با یک فریز حقوقی مواجه می‌شویم، ولی چاره‌ای نداریم. اگر حقوق‌ها را متناسب با تورم افزایش بدهیم تورم بیشتری را بر مردم تحمیل خواهیم کرد.

هر چه به روز‌های پایانی سال نزدیک می‌شود مباحث درباره تعیین درصد افزایش دستمزد‌ها در سال آینده بیشتر می‌شود. سال ۱۴۰۰ با تصویب مجلس و دولت، حقوق کارکنان و بازنشسته‌ها با افزایش ۲۵ درصدی همراه شد.

نجم‌آبادی درباره انتقادات وارده به افزایش تورم و مکفی نبودن این ده درصد افزایش حقوق گفت: وضعیت کنترل تورم در یکی دو ماه گذشته توسط دولت مناسب بوده. دولت به جای استقراض روش دیگری را در پیش گرفته و بدهی‌های بانک‌ها در این دو ماه به دولت پرداخت شده است. شرایط پیچیده است و شرایط پیچیده تری را هم در پیش داریم و مجبوریم سیاست فریز حقوقی را در پیش بگیریم.

این مقام مسئول گفت: بازار سرمایه به عنوان یک مسئله درجه یک در کشور مطرح است. اگر بخواهیم دستوری جلوی افزایش رشد در بازار سرمایه را بگیریم، این بازار آسیب می‌بیند، اگر بخواهیم دستوری عمل نکنیم باز گرانی‌ها مردم را اذیت می‌کند. باید توجه ویژه‌ای داشتت تا کالا‌های اساسی و نیاز‌های تغذیه‌ای و معیشت مردم مدیریت شود. منحنی تورم در حال افزایش بوده و دولت نمی‌تواند این منحنی را به یکباره نزولی کند.

نجم‌آبادی ضمن قبول اینکه نمی‌توان بحث وابستگی به نفت را نادید گرفت معتقد است: احتمالاً فعالیت‌های وزارت خارجه در مسیری که بتواند تحریم‌ها را برطرف کند و یا نوع نگاه خنثی‌سازی تحریم‌ها در درون باید در دستور کار باشد، شعار‌های دولت یعنی از بین بردن تحریم‌ها و خنثی سازی تحریم‌ها از درون باید در دستور کار قرار بگیرد، مسئله بعدی بحث درآمد‌ها است، اضافه کردن پایه‌های مالیاتی را در دستور کار قرار دهیم، با استفاده از روش‌های تهاتر و روابطی که با بعضی از کشور‌های همپیمان و همسایگان خود داریم پیمان‌های منطقه‌ای داشته باشیم، بحث تهاتر و اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی مان را به نحوی با شیوه‌ای متفاوت از پرداخت مستقیم ارز حل کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • قلی

    عالی اضافه نکنید. اضافه شدن حقوق فقط برای اقلیت نفع دارد. برای تصمیم گیری و برنامه ریزی باید اکثریت افراد جامعه در نظر گرفته شوند. به جای اضافه کردن هر ساله حقوق کارمندان بی خاصیت دولتی که هیچ بازدهی برای کشور ندارند به فکر معیشت قشر آسیب پذیر جامعه باشید.

    • ناشناس

      اگه کارمندان دولت به قول شما بی خاصیتند! , اگه جرات داری انشاالله وقتی کرونا گرفتی بیا تو بیمارستان و این حرفتو بین کارمندان دولتی بیمارستان داد بزن تا نتیجه حرفتو بفهمی!

  • ناشناس

    حقوق کارمند ده درصد زیاد بشه ولی موادغذایی و خدمات 100درصد گرون بشه.

  • ناشناس

    شما که میگید ده درصد ، حقوق خودتان راهم به اندازه حقوق یک کارمند اداری برسانید بعد باتکبر بگید ده درصد بیشتر افزایش نمی‌دهیم ، حقوق خودتون چقدره مطمئنا ده درصد حقوق شما برابر یکسال حقوق یک کارمند اداریه پس با این حرفها مردم رافریب ندهید..همین حالاهم کارمندا و کارگراتون با این حقوق به فلاکت و دربدری افتادن شرم کنید….

  • ناشناس

    اصلا در صد اشتبا است پلکانی باید حقوق اضافه شود

  • AA

    وقتی خودرو از در سال دومرتبه افزایش میدهید وقتی خودروی که تو نمایندگی 30میلیون بوده شده 330این ده درصد جوابگو هست واقعا که

  • ناشناس

    این کشور همه چیزش دستوری اداره میشه این رو یک بچه هم میدونه ! خب آخرش به کجا خواهد کشید اینش مهمه

  • رضا

    حتی یک خدمات چی اتومبیل هم از این هرج و مرج اقتصادی سود میبرد در حالی که تورم عمومی ممکنه ۵۰ در صد باشه یک صافکار یا سیم کش اتومبیل ۲۰۰ در صد روی مزدش کشیده ! این یعنی هرج و مرج اقتصادی بیشتر ایرانی ها با ادامه تحریم ها موافقند چون بیشتر مردم این آب گل آلود ماهی میگیرند چند روز قبل بابت تعویض رادیات بخاری یک پژو ۵۳۰۰۰۰ هزار تومان از من پول گرفتند ! احتمالا بیشتر شما و تجارت نیوز هم مطلب را گرفتند

  • ناشناس

    بنده قبول ندارم ۴۰ درصد مردم ایران زیر خط فقر زندگی کنند بنده در یک منطقه فقر نشین زندگی می کنم چند سال قبل که موز ۳۰۰۰ تومان بود مردم از من خرید نمی کردن الان که ۳۰۰۰۰ تومان شده راحت خرید می کنند این یعنی بیشتر مردم پول دارند دولت نباید گول این حرف ها رو بخوره من گران میخرم گران میفروشم برو الا آخر

  • ناشناس

    بودجه نهادهای بی مصرف رو کم کنید. حالا خواهیم دید که بودجه 1401 کجا حواهد رفت . مردم که نباید هزینه توهمات رو بپردازند

  • ناشناس

    تا زمانی که افراد نالایق و بی کفایتی در راس امور باشن باید هر بدبختی و درمانگی رو شا۶د باشیم شما که حقوقهای آنچنانی میگیرید آیا از حال و روز حقوق بگیر خبر دارید با این تورم افسار گسیخته دهدرصد افزایش حقوق بگیر نابود و نابودتر میشه خجالت بکشین