کد مطلب: ۷۵۶۶۷۷

میزان بودجه پایتخت تصویب شد

میزان بودجه پایتخت تصویب شد

در اولین جلسه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران، سقف بودجه پایتخت به تصویب رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سقف بودجه پایتخت امروز 12 بهمن 1401در جلسه بررسی لایحه سال آینده شهرداری تهران، تصویب شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به سقف ۷۵‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی بودجه سال آینده شهرداری تهران رای دادند.

در اولین جلسه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران، سقف بودجه با قدری تعدیل نسبت به پیشنهاد شهرداری تهران به تصویب رسید. بودجه سال‌جاری شهرداری تهران ۵۰‌هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان بود که شهرداری بنا داشت این رقم را برای سال آینده به ۷۸‌هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان افزایش دهد. اما شورای شهر بر اساس سناریوهای مختلف پیش‌بینی شده در کمیسیون تلفیق، سقف را به ۷۵‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان کاهش داد.

میزان اعتبارات توسعه حمل و نقل عمومی

گفته شده در سناریوی ۷۵‌هزار میلیارد تومانی ۱۰‌هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه توسعه حمل‌ونقل عمومی پیش‌بینی شده است؛ چیزی که اعضای شورا از آن به عنوان تصمیم مهم و انقلابی یاد کردند و امید دارند به این ترتیب بتوانند حریف ترافیک تهران شوند.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران کسی بود که معضل تهرانی‌‌‌ها را «ترافیک کشنده» خطاب کرد و گفت: با افزایش بودجه حمل‌ونقل عمومی انتظار می‌رود در سال آینده این بخش شاهد جهش باشد. او درباره آثار افزایش ۱۰‌هزار میلیاردی بودجه حمل‌ونقل عمومی که قرار است از محل کاهش سایر ردیف‌‌‌های فاقد اولویت در لایحه تامین شود، توضیح داد: مقرر شده شهرداری تهران در سال آینده از یکی از تولیدکنندگان داخلی ۲هزار دستگاه اتوبوس خریداری کند.

او با اعلام اینکه پیش‌‌‌پرداخت ۶۰۰ دستگاه اتوبوس پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: با وجود این تاکنون۱۰۰ دستگاه بیشتر تحویل داده نشده است؛ سازنده‌‌‌ای اعلام کرده که ۴۰ دستگاه اتوبوس را تا پایان سال تحویل می‌دهد و بنده بلافاصله این موضوع را با معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در میان گذاشتم و مقرر شد سال آینده ۲هزار دستگاه را مستقیما خریداری کنند.

دخالت پلیس راهنمایی در زمان ترافیک

رئیس شورای شهر تهران با اعلام اینکه سازمان حمل‌ونقل و ترافیک مسئولیت نگهداری چراغ‌‌‌های راهنمایی را بر عهده دارد، تصریح کرد: پلیس، راهنمایی ترافیک را عهده‌‌‌دار است و در زمان ترافیک دخالت می‌کند؛ اما اگر دخالت مستقیم در مدیریت چراغ‌‌‌ها صورت نگیرد بهتر است، چراکه چراغ‌‌‌های راهنمایی به صورت هوشمند و زمان‌‌‌دار جریان ترافیک را مدیریت می‌کند.

موضوع مداخله عوامل میدانی هدایت ترافیک و آثار مثبت و منفی آن تاکنون بارها مورد توجه کارشناسان و مدیران شهری قرار گرفته است و این بار مهدی‌چمران در واکنش به انتقادهایی که نسبت به نحوه مدیریت برخی از چراغ‌‌‌های هوشمند مطرح است، این‌‌‌گونه واکنش نشان داده است.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.