کد مطلب: ۶۶۳۹۸۳

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا نسبت به میزان غنی‌سازی اورانیوم ایران

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا نسبت به میزان غنی‌سازی اورانیوم ایران

اتحادیه اروپا بدون توجه به نقض تعهدات خود در ذیل توافق هسته‌ای، نسبت به غنی سازی اورانیوم در ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اتحادیه اروپا بدون توجه به نقض تعهدات خود در ذیل توافق هسته‌ای، نسبت به غنی سازی اورانیوم در ایران ابراز نگرانی کرد.

طبق گزارش الجزیره، اتحادیه اروپا اعلام کرد: نسبت به اینکه ایران به غنی سازی اورانیوم به میزان بسیار بیشتر از حد مجاز در توافق هسته ای ادامه می‌دهد، نگرانیم.

طبق این گزارش اتحادیه اروپا بدون اشاره به اینکه آمریکا و غرب باید به تعهدات خود در ذیل برجام برگردند ادامه داد: از ایران می‌خواهیم که هچ اقدام دیگری را در ارتباط با غنی سازی اورانیوم آغاز نکند.

اتحادیه اروپا ادعا کرده است که جمهوری اسلامی ایران مجموعه اقداماتی را انجام داده است که با توافق هسته ای ناهماهنگ است.

پیش از این، رسانه‌ها خبر داده بودند که کشورهای غربی یک قطعنامه ضد ایرانی درباره همکاری نکردن تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام ارسال کرده‌اند.

منابع دیپلماتیک امروز (سه شنبه) اعلام کردند: آمریکا و سه کشور اروپایی امضا کننده توافق هسته ای ایران (انگلیس، فرانسه و آلمان) قطعنامه خود را مبنی بر هشدار درباره همکاری نکردن تهران به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارسال کردند.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی که در آن ایران را به دلیل پاسخ ندادن کامل به سوالات درباره ذرات اورانیوم ادعا شده در برخی سایت‌های زیر زمینی مورد انتقاد قرار داده بود، به طور رسمی تحویل شورای حکام شد.

روز گذشته مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در نشستی خبری پس از نشست شورای حکام این آژانس اعلام کرد قطع رابطه ایران با آژانس به نفع هیچکس نیست. «رافائل گروسی» گفت قعطنامه شورای حکام درباره ایران که قرار است در هفته جاری صادر شود، بر لزوم روشن شدن مسائل حل نشده تاکید دارد.

وزیر خارجه کشورمان ضمن هشدار به کشورهایی که در تهیه این قطعنامه دست داشته‌اند، گفت: «اگر بانیان قطعنامه ضد ایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روش تهدید را دنبال کنند، مسؤول همه عواقب آن خواهند بود. ایران از توافق خوب، قوی و پایدار استقبال می‌کند. توافق در دسترس است، اگر آمریکا و سه کشور اروپایی واقع‌بین باشند».

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگه سود حاصل ازفروش اورانیم بین مردم تقسیم بشه مردم هیچ احتیاجی به توافق هسته ای نخواهند داشت وحتی به داشتن چنین منبع درامد زا افتخار خواهند کرد ولی وقتی اورانیمی که فقط بلای زندگی مردم باشه ومسبب
    تمام بدبختی ها باشه نمیخواهیم که داشته باشیم