کد مطلب: ۷۱۸۲۶۳

واردات سنگ آهن چین افزایش یافت

واردات سنگ آهن چین افزایش یافت

واردات سنگ آهن چین نسبت به سال گذشته ۴.۳ درصد افزایش یافت. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس داده‌های ارائه شده توسط اداره کل گمرک چین در روز دوشنبه ۲۴ اکتبر (۲ آبان)، واردات سنگ آهن در ماه سپتامبر ۹۹٫۷۱میلیون تن بود که نسبت به آگوست ۲۰۲۲، ۳٫۶درصد و نسبت به سپتامبر ۲۰۲۱، ۴٫۳درصد افزایش یافت.

به نقل از فولادبان، بر اساس ارزیابی فست‌مارکتز، شاخص قیمت سنگ‌ آهن۶۲%، cfr چینگ‌دائو در ماه سپتامبر، ۱۲۰٫۱۶دلار به ازای هر تن بود که نسبت به ماه آگوست افزایش یافت. شاخص قیمت این محصول در ماه آگوست ۱۰۵٫۲۰دلار به ازای هر تن بود.

شنیتزر استیل (Schnitzer Steel) در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳، کاهش ۱۵درصدی فروش مقادیر سنگ‌ آهن را نسبت به سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی می‌کند. همچنین این شرکت اظهار می‌کند در همین بازه زمانی قیمت سنگ‌ آهن به ازای هر تن ۱۵دلار افت خواهد داشت.

بر اساس آخرین گزارشات فولادسازان و بازیافت‌کنندگان، مقادیر فروش آهن در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲، ۱٫۲۷میلیون بود که به نسبت سه ماهه سوم سال کاهش یافت. این محصول در سه ماهه سوم، ۱٫۱۳میلیون فروش داشت. این درحالی است که قیمت آهن افت قابل توجهی را تجربه کرد. قیمت آهن از ۵۴۱دلار به ازای هر تن در سه ماهه سوم به ۳۸۷دلار به ازای هر تن در سه ماهه آخر سال کاهش یافت.

ترس از رکود اقتصادی، رشد ضعیف اقتصادی در بازار جهانی، قرنطینه کووید۱۹ در چین، ارزش بالای دلار آمریکا، جنگ روسیه در اکراین و تخلیه ذخایر فولاد بر قیمت ها در ابعاد اقتصاد کلان تاثیرات منفی برجای می‌گذارد.

درحالی که در دسترس بودن گنجایش کوره قوس الکتریکی در آمریکا و خارج از آمریکا، باعث رونق دراز مدت برای تقاضای محصولات بازیافتی می‌شود.

مقدار پیش‌بینی شده ۱۰میلیون تنی برای افزایش ذخیره کوره قوس الکتریکی قرار است تا سال ۲۰۲۴ در دسترس قرار گیرد. درحالی‌که هدف چین، استفاده ۳۰% قراضه معادل ۳۲۰میلیون تن را در فولادسازی تا سال ۲۰۲۵ و بیش از ۵۰% در آینده دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.