کد مطلب: ۲۳۵۱۵۲

نابودکنندگان پوست را بشناسید

نابودکنندگان پوست را بشناسید

زمینه‌ساز پیری زودرس پوست، مصرف برخی مواد غذایی مثل روغن‌های سوخته، اشباع و قندها می‌باشند.

شکر باعث چین و چروک می‌شود. شکر در کلاژن و الاستین پوست مستقر می‌شود، در نتیجه به پوست آسیب می‌رساند. طبق نتایج مطالعات، شکر همچنین می‌تواند آکنه را تشدید کند. مصرف بیش از حد نان سفید و شکلات سطح انسولین را افزایش می‌دهد، در نتیجه اندروژن بیشتر ساخته می‌شود که به نوبه خود باعث افزایش تولید سبوم و جوش بیشتر خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مقدار شکر مصرفی نباید بیشتر از ۱۰ درصد کالری روزانه باشد. هر چه بیشتر شکر مصرف کنید، بیشتر به پوست خود آسیب می‌رسانید. در واقع مصرف زیاد شکر مساوی است با شفافیت کمتر، چروک بیشتر و بدتر شدن مشکلاتی مانند آکنه و روزاسه.

نکته: افرادی که به دلیل مشغله کاری اهل خوردن فست فود، مرغ سوخاری و سیب زمینی هستند بیشتر در معرض پیری زودرسپوست قرار می‌گیرند.

برای رستوران‌ها و فست فود ها مرقوم به صرفه نیست که روغن را مرتب عوض کنند و از یک روغن برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده می‌کنند. زمانی که روغن چند بار حرارت ببیند و به نقطهٔ دود برسد، مواد سمی آکرالئین در آن آزاد می‌شود که تاثیر مخربی بر پوست دارد.

دلیل بهتر بودن پوست مردم مشرق زمین، نسبت به دیگران چیست؟

مردم چین و ژاپن، از میوه و سبزیجات بیشتری استفاده می‌کنند و میزان مصرف روغن مضر در رژیم غذایی آنها کمتر است و به همین علت، در مقایسه با غربی‌ها که فست فود بیشتری می‌خورند، پوست‌های شاداب‌تر و صاف‌تری دارند.

در آمریکا که سطح ثروت افراد، قابل مقایسه با دیگر کشورهای جهان نیست، مصرف انواع شیرینی، ژله و گوشت قرمز، بسیار بالاست و از همین رو بسیاری با چاقی، افزایش وزن و کم تحرکی روبرویند که منجر به کاهش طول عمر آن‌ها می‌شود.

ارتباط قند و شکر را با چین و چروک پوست توضیح بفرمایید؟

قند و شکر، سبب ترشح انسولین می‌شود که هورمون پیری است و روند تخریب پوست را تشدید می‌کند.

با پرهیز از مصرف این نوع مواد غذایی، کسانی که رژیم غذایی متعادل و متنوعی دارند و ریزمغزها را دریافت می‌کنند، پوست‌های بهتر و مقاوم‌تری خواهند داشت.

۳ نوع آنتی اکسیدان یعنی ویتامین E و C و بتاکاروتن در پیشگیری از پیری پوست موثرند. ویتامین C پیشتاز تولید کلاژن در بدن است. اگر تولید کلاژن در بدن کم شود، پوست به مرور نازک شده و لکه‌های پوستی و چین و چروک روی آن ظاهر می‌شود.

سلنیوم نیز ماده معدنی مفیدی برای پوست است که مصرف همزمانش با ویتامین E آثار آنتی اکسیدانی آن را تشدید می‌کند.

خوب است بدانید سلنیوم در ماهی‌ها و مواد غذایی دریایی موجود است اما کنسرو و تن ماهی حاوی سلنیوم نیستند و برعکس این نوع مواد غذایی به دلیل روغن، نمک و نگهدارنده هایی که دارند می‌توانند برای پوست مضر باشند. مواد غذایی فراوری شده نیز نیترات بالایی دارند که برای پوست مضر است.

منبع: بهداشت‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.