کد مطلب: ۴۲۱۶۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نامه خروج آمریکا از عراق واقعیت داشت؟

نامه خروج آمریکا از عراق واقعیت داشت؟

هرچند خبرگزاری‌های مختلف اعلام کرده بودند، بنا بر یک نامه رسمی از ارتش آمریکا به عراق، آمریکا برای خروج از این کشور آماده می‌شود اما مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: آمریکا هیچ برنامه‌ای برای ترک عراق ندارد و نیروهای آمریکایی برای هرگونه اقدام متقابل ایران در پی شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آماده می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خبرگزاری رویترز و AFP بامداد امروز در یک خبر فوری اعلام کردند، بنا بر یک نامه رسمی از ارتش آمریکا به عراق، آمریکا برای خروج از این کشور آماده می‌شود. طبق این نامه، ویلیام سیلی، فرماندهی نیروهای مارینز آمریکا در نامه‌ای رسمی به عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات مشترک عراق، اعلام کرده است که برای خروج نیروهایش از عراق آماده می‌شود و روند خروجی امن را از این کشور در پیش خواهد گرفت.

با این حال ساعاتی بعد مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: آمریکا هیچ برنامه‌ای برای ترک عراق ندارد و نیروهای آمریکایی برای هرگونه اقدام متقابل ایران در پی شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آماده می‌شوند.

طبق گزارش ایسنا ، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا ضمن تکذیب ادعای خبرگزاری رویترز و سایر رسانه‌ها مبنی‌بر ارسال نامه رسمی ژنرال آمریکایی مبنی‌بر آماده شدن خروج از عراق، به خبرنگاران پنتاگون گفت، آمریکا هیچ برنامه‌ای برای خروج نظامی از عراق ندارد.

وی گفت: هیچ تصمیمی برای خروج از عراق وجود ندارد. همچنین هیچ طرحی برای مقدمات این خروج تصویب نشده است. من نمی‌دانم این نامه چیست. ما در تلاشیم تا دریابیم که از کجا آمده است و چیست، اما هنوز تصمیمی برای خروج از عراق گرفته نشده است.

وی افزود: ایالات متحده در کنار متحدان و شرکای خود همچنان متعهد به مقابله با داعش در عراق است.همچنین پرواز چند بالگرد بر فراز بغداد شنیده شد. اکنون مشخص نیست که آیا این موضوع با نامه مذکور مرتبط است یا خیر. چرا که در آن نامه آمده است که نیروهای ائتلاف برای تخلیه و خروج از عراق از بالگردها استفاده می‌کنند.

در این نامه آمده است، در دفاع از حاکمیت جمهوری عراق و طبق درخواست پارلمان عراق و نخست‌وزیر این کشور، نیروهای نظامی آمریکا طی روزها و هفته‌های آینده برای خروج از عراق آماده خواهند شد. این در حالی است که بازه زمانی مشخصی برای این امر تعیین نشده است.

صحت این نامه که خطاب به فرمانده عملیات مشترک وزارت دفاع عراق نوشته شده است، توسط یک منبع نظامی عراقی به رویترز تأیید شده است، اما وزیر دفاع آمریکا آن را تکذیب کرده است.

در هر حال، اسپر این نامه را به‌طور مشخص تکذیب نکرده است و فقط به این موضوع اشاره کرده که آمریکا هیچ قصدی برای خروج از عراق ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.