کد مطلب: ۳۱۸۳۰۸

ناکارآمدی مدیریتی عامل آلودگی هوا در کلانشهرها

ناکارآمدی مدیریتی عامل آلودگی هوا در کلانشهرها

نماینده دوره نهم و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: آلایندگی هوا در شهرهای بزرگ ریشه در ناکارآمدی مدیریتی و عدم برنامه‌ریزی مناسب دارد.

علی علیلو افزود: بی برنامه گی و نبود عزم و اراده جدی در بین مدیران موجب گسترش روز افزودن پدیده آلودگی هوا در کلانشهرها و همینطور بروز مشکلات بسیار زیاد از قبیل مرگ و میر و تحمیل هزینه‌های سنگین در جامعه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی همچنین در خصوص اینکه گفته می‌شود سهم خودروهای فرسوده در آلودگی هوای تهران ۳۲ درصد است، اظهارداشت: بدون شک سهم آلایندگی خودروها بیش از این حرف هاست بنابراین می طلبد مسئولان برای رفع این مشکل فکر عاجل و اساسی کنند.

نماینده دوره نهم و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دنیا امروز برای حذف آلایندگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی به دنبال توقف خطوط تولید خودرو های مبتنی بر این نوع سوخت است.

وی افزود: جالب اینکه بدانید در کشورهای پیشرفته بحث مدنظر در زمره استراتژی و برنامه های اساسی دولت‌ها درآمده اما در ایران هنوز راجع به خودروهای فرسوده در رسانه ها صحبت می شود.

علیلو در ادامه تصریح کرد: علت العلل همه مشکلات در جامعه به خصوص بحث آلایندگی ناشی از فرسودگی خودروها اینکه جای رویکرد اجرایی مبتنی بر استراتژیک و همینطور عزم راسخ برای اجرای برنامه ها در سیستم مدیریتی کشور به شدت خالی است.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.