کد مطلب: ۲۹۵۰۸۲

ناکامی بانک مرکزی اروپا در افزایش تورم منطقه یورو

ناکامی بانک مرکزی اروپا در افزایش تورم منطقه یورو

علی‌رغم سیاست‌های گسترده بانک مرکزی اروپا، نرخ تورم منطقه یورو مجددا کاهشی شد و به ۲ درصد رسید.

در برآورد جدید صورت گرفته از تورم منطقه یورو انتظار می رود نرخ تورم در ماه اوت با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۲ درصد کاهش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بزرگ‌ترین محرک افزایش قیمت ها در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو مربوط به بخش انرژی است که تورم آن از ۹.۵ درصد در ماه ژوئیه به ۹.۲ درصد در ماه اوت کاهش خواهد یافت.

غذا، نوشیدنی و تنباکو با تورم ۲.۵ درصدی و خدمات با تورم ۱.۳ درصد در رتبه بعدی قرار دارند.

کاهش نرخ تورم درمنطقه یورو با وجود تلاش های گسترده بانک مرکزی اروپا برای افزایش تدریجی آن می‌تواند زنگ خطری برای سیاست گذاران مالی و پولی اروپایی باشد.

منطقه یورو نیز شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند.

پیشتر مقامات بانک مرکزی اروپا اعلام کرده بودند که تا پایان امسال به تدریج به برنامه گسترده محرک خود خاتمه می‌دهند که خرید و فروش اوراق قرضه اروپایی را با هدف بازسازی اقتصادی کشورهای عضو و افزایش نرخ تورم در منطقه یورو، پس از بحران مالی سال ۲۰۱۵ دنبال می‌کرد. در بحران مالی سال ۲۰۱۵ کشورهای یونان، ایرلند، پرتغال و اسپانیا درگیر مشکلات گسترده‌ای به خاطر بدهی خود شدند.

منبع: مرکز آمار اتحادیه اروپا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.