کد مطلب: ۳۲۰۱۹۱

ناکامی طلا برای رکوردزنی در آستانه انتخابات آمریکا

ناکامی طلا برای رکوردزنی در آستانه انتخابات آمریکا

قیمت طلا روز دوشنبه که سرمایه‌گذاران در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در روز سه‌شنبه جانب احتیاط را برگزیدند، ثابت بود.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۳۲.۰۸ دلار ایستاد.

به گزارش تجارت‌نیوز،در بازار آمریکا ، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تغییر چندانی نداشت و ۱۲۳۳.۴ دلار معامله شد.

قیمت طلا هفته گذشته حدود ۰.۲ درصد کاهش داشت. طلا پس از این که سرمایه‌گذاران در واکنش به جنگ تجاری آمریکا و چین، متقاضی خرید دلار شدند، از بالاترین رکورد امسال که در آوریل به ثبت رسانده بود، حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA، معامله‌گران نمی‌خواهند به هیچ ریسکی دست بزنند، زیرا ابهامات فزاینده‌ای در آستانه این انتخابات وجود دارد. همچنین احتمالا دلار از صعود بازمی‌ماند که طبیعتا به نفع طلا خواهد بود. اگر ریسک سیاسی آمریکا اندکی تشدید شود، این مساله بیشتر به افزایش قیمت طلا کمک خواهد کرد.

قوی‌تر شدن ارزش دلار، طلا را که به این ارز قیمت گذاری می‌شود برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیایی به دلیل نگرانی‌ها نسبت به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره در آمریکا و ابهامات پیرامون جنگ تجاری آمریکا و چین در معاملات روز دوشنبه ریزش بیشتری پیدا کردند.

ذخایر «اس پی دی آر گلدتراست» که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۲۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۷۵۹.۰۶ تن رسید.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری به دلیل این‌که نتوانسته مقاومت در مرز ۱۲۳۷ دلار را بشکند، ممکن است تا سطح ۱۲۲۴ دلار عقب‌نشینی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۴.۷۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۶۴.۲۵ دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و ۱۱۱۸.۷۵ دلار معامله شد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.