کد مطلب: ۱۹۳۰۴۸

نباید جوانان را اینقدر اذیت کرد

نباید جوانان را اینقدر اذیت کرد

معاون اول رییس‌جمهور تصریح کرد: مهمترین بخش از امکانات ما قدرت فکر جوانان مان است که از آن غفلت شده است.

اسحاق جهانگیری عصر امروز در ادامه سفر یک روزه‌اش به استان البرز، طی سخنانی در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های صنعتی و دارویی که در شرکت داروسازی «سیناژن» برگزار شد، گفت: جای خوشحالی دارد که در این شرکت یک خانم، مدیرعامل است که با وزیر هم کل کل می‌کنند و در کارشان جدی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جهانگیری افزود: دوران اداره کشور با منابع طبیعی به سر آمده و اگر نگوییم الان این کار غیرممکن است، باید گفت که در آینده غیرممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: این مسیر دارد به آخر می‌رسد که ما با منابع نفتی و طبیعی خود را اداره کنیم، نه به این معنا که منابع ما در حال اتمام است اما ما یک کشور هشتاد میلیونی شده‌ایم که مردم مان به دنبال توسعه هستند و خود را با کشورهای پیشرفته دنیا مقایسه می‌کنند و می‌خواهند در کشوری توسعه یافته زندگی کنند که این توسعه تنها با صرف منابع طبیعی که انجام نمی‌شود.

جهانگیری با اشاره به سابقه تدوین سند چشم‌انداز بیست‌ساله کشور، گفت: بیست سال قبل که سند چشم‌انداز را در دولت آقای خاتمی نوشتیم به این دلیل بود که بیست سال آینده‌مان را با افقی روشن کنیم و بگوییم که کشورمان باید در آینده چگونه باشد.

وی افزود: حالا تقریبا دو سوم اول این چشم‌انداز گذشته است و کشورهای منطقه هم دست روی دست نگذاشته‌اند که ما پیشرفت کنیم و حالا هم می‌بینیم که در برخی زمینه‌ها وضعیت‌مان به آنچه که مطلوب است نزدیک نیست.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه فروش سالیانه کل منابع نفتی ما تنها نیمی از بودجه سال را تامین می‌کند، گفت: اینکه گفته می‌شود که اتکا را از نفت برداریم باید در عوض تکیه‌مان را به مغز جوانان‌مان بدهیم و برای شکوفا شدن ذهن آنان تلاش کنیم.

وی افزود: در مغز آنان در مقطع فعلی اگر تصمیم بگیریم شاید می گفتیم که دنبال کارخانه خودروسازی برویم دنیا از ما ده‌ها سال جلوتر هستند اما یکسری رشته‌های صنعتی هستند که نقطه ثقل دنیا شده‌اند اما چون این صنایع در ابتدای کار هستند، دنیا هنوز در آن پیشرفت فراوان نکرده‌اند و آن مربوط به شرکت‌های فضای مجازی است.

جهانگیری تصریح کرد: یک وقت ما می‌نشینیم و از فضای مجازی و تاثیر آن بر جوانان‌مان می‌گوییم و فکر می‌کنیم که فضای مجازی یعنی همان یک تکه که ما از آن ناراحت هستیم اما شرکت‌هایی در فضای مجازی در دنیا مشغول هستند که چندین میلیارد دلار گردش مالی سالیانه دارند.

وی افزود: یکی از رشته‌های دیگر که در ارتباط با «آی تی» است، بایو تکنولوژی است که با استفاده از نیروهای خبره و متخصص می‌توانیم آن را به یکی از صنایع مهم کشور بدل کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: ما اگر خوب به جوانان اتکا کنیم، خوب توجه کنیم و برای شان فضای خوب کار درست کنیم می‌توانیم به نتیجه برسیم.

وی افزود: این جوانان را نباید اینقدر اذیت کرد، این ظلم به جوانان است چه آنهایی که در این کشور مانده‌اند و می‌خواهند کار کنند، ما مدام بیاییم و برای شان مشکل درست کنیم چه آنهایی که خارج هستند و می‌خواهند بازگردند و فکر کنیم سبک مدیریتی درستی است، این کار والله درست نیست. این کار فراری دادن مغزها و بلا استفاده نگاه داشتن آنهاست.

جهانگیری در پایان با بیان اینکه ما با سیاست‌گذاری می‌توانیم مسائل را حل کنیم، گفت: مهمترین بخش از امکانات ما قدرت فکر جوانان مان است که از آن غفلت شده است.

همچنین پیش از سخنرانی معاون اول رئیس‌جمهوری از جدیدترین داروی گروه دارویی سیناژن با نام «نئوفور ۲۴» با حضور وزیر بهداشت، وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.