کد مطلب: ۴۸۵۰۵۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مردم در «#روایت_تحریم» چه می‌گویند؟ / چه داروهایی کمیاب است؟

مردم در «#روایت_تحریم» چه می‌گویند؟ / چه داروهایی کمیاب است؟

برخلاف این که آمریکایی‌ها مدعی هستند دارو مشمول تحریم‌ها نیستند، مردم با هشتک روایت تحریم از تجربه خود در پیدا کردن دارو می‌گویند که در برخی از موارد موجب فوت بیمار شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مقامات آمریکایی مدعی هستند که غذا و دارو جزو سیاست‌های تحریمی علیه ایران نیست، اما دو بانک پارسیان و خاورمیانه در لیست جدیدترین تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند و روند واردات دارو به کشور با تحریم این دو بانک سخت‌تر از گذشته شده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد هموفیلی کشور، بانک خصوصی پارسیان که عمده حساب شرکت‌های دارویی در آنها فعال هستند و گردش مالی و نقل و انتقال پول و اعتبارات بهداشت و درمان و واردات دارو از طریق این بانک‌ها انجام می‌شود تحریم شده‌اند و بیماران ما دچار مشکل خواهند شد.

جواد صالحی اصفهانی، اقتصاددان در ابتدای مهر ماه در یادداشتی عنوان کرد: اگر تحریم‌ها نبودند، از مرگ ۱۳ هزار ایرانی در اثر کرونا جلوگیری می‌شد.

بر این اساس کاربران توئیتر با هشتک روایت تحریم از تجربه خود یا اطرافیانشان در تامین دارو گفته‌اند که در برخی از موارد به علت نبود دارو بیمار فوت شده است.

تجربه مردم از رنج نبود دارو

«#روایت_تحریم براى من خلاصه ميشه به يك شبى كه خواهرم تا صبح توى بيمارستان درد كشيد. ما هم همون شب با اشك و بغض دنبال پيدا كردن پورت شيمى درمانى بوديم.از يك طرف درد و رنج مريض خودمون رو ميديديم و از طرفى استرس نبود دارو و تجهيزات رو داشتيم. اون شب رو فراموش نميكنم..»

«#روایت_تحریم برای من خلاصه میشه تو انسولینی که خیلی وقتا نیست. کمه. توزیع نمیشه. برای امثال من از اکسیژن واجبتره، ولی هر بار موعد دریافتش میرسه، باید با اشک دنبالش بگردیم.»

«دخترخاله جوان من هفته پيش فوت كرد، بر اثر سرطان دارويى ميخواست كه پزشكان گفتند پيدا نميشه و پيدا هم نشد شايد اگر آن دارو رو استفاده مى كرد الان در كنار دختر كوچكش بود نه زير يك خروار خاك سرد #روایت_تحریم»

«پریشب هفت هشت تا داروخانه رو گشتم ولی داروی ایرانی دیابت پدرم رو نداشتن. توی داروخانه ی ميدان فردوسی یه خانمی پلاویکس میخواست گیرش نیومد. درد خودم یادم رفت و خیره موندم به اون که ناامید بیرون می رفت. شرمنده شدم که تو خونه ی ما پلاویکس هست واسه پدرم که سکته مغزی کرده. #روایت_تحریم»

«#روایت_تحریم برای من یعنی لرزش دستانم به علت نایابی #لووتیروکسین. #روایت_تحریم برای مادرم یعنی #انسولین_نیست . #روایت_تحریم برای خواهرزاده‌ام یعنی #شیرخشک بدون لاکتوز نیست. #روایت_تحریم برای هموطنانم یعنی زندگی و شادی که از آنها به ناحق دزدیده شده است.»

«پسرش ناراحتی اعصاب و صرع داره.دپاکین ۵۰۰ از داروهای اصلیشه.مادر پیرشده و توان نگهداری پسرش رو نداره. گفت ‌دکتر همیشه داروهاشو از شما می گیرم یک بسته دیگه هم میذاری؟ داروهاش رو نخوره خودش یا من رو می زنه .. فقط" یک جعبه" مونده بود. بهش دادم»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگر اون بالایی ها نظر مردم هست پس این کامنت ها نظر کیه؟

  • مرتضی

    این هشتک روایت تحریم رو مردم دنبال کنن و صاحبان اکانت های که این هشتک رو میزنن ببینن همه چی دستشون میاد!
    حتی اگر آمریکا دروغ گفته باشه و fatf وجود نداشته باشه و کامیونی به عراق نرفته باشه باز هم مردم این حرفها رو باور نمی‌کنن!

  • ناشناس

    بخدا داروی خود من د‌پاکین و لوبل هم نایاب شده هم قیمت اش ۴ برابر

  • رامین

    دارو هست اما دولت مثل بورس و دلار داره احتکار میکنه و از مردم پول میگیره بحثش جداست !!!

  • پلاویکس

    داروی پلاویکس رو برای مادرم تهیه میکردم حدود ۵۹ هزار تومن برای ۲۸ عدد قرص، الان چند ماهه دارم همون ۲۸ عدد قرص رو حدود ۱۷۰هزار تومان تهیه میکنم و هنوز اجازه ندادم مادرم متوجه این موضوع بشن چون میدونم مصرفشو قطع میکنن.

  • محمد

    نمی خواد ثابت کنید سیاست های تحریمی خیلی بده
    از خودتون بپرسید #اصلا چرا تحریمیم؟
    مقاومت کردیم،سختی کشیدیم،زندگی مون نابود شد،به چی قراره برسیم ؟ چه نویدی برای آینده دارید ؟

    • ن

      درود دقیقا بخاطر فلسطینی که حتی جشن اب جو خوری هم دارن دارن کشور مارو رو نابود میکنن تا بتونن برن قدس رو آزاد کنن اونجا نماز بخونن

  • ناشناس

    برای رفع نیاز دوستانشون استاد دور زدن تحریم هستن برای دارو نه

  • M

    با دلار 4200 داروی کمیاب خارجی وارد می‌کنند و با دلار 32 هزارتومانی به عراق قاچاق. البته امسال اربعین لغو شد و محموله قاچاق توسط عراق کشف شد ?

  • ناشناس

    دارو و غذا تحریم نیست برای بار هزارم،دارو ها با کامیون ها قاچاق میشه خارج

  • ن

    اره نمونش همین قاچاق دارو به عراق از قدیم خودشون گفته بودن ایرانی را گشنه نگه دار عرب را سیر