کد مطلب: ۶۶۳۶۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ابهام در نتایج قرعه‌کشی خودرو/ افراد رزرو، خودرو دریافت می‌کنند؟

ابهام در نتایج قرعه‌کشی خودرو/ افراد رزرو، خودرو دریافت می‌کنند؟

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، در اعلام نتایج با برخی مشکلات مواجه شده است. نتیجه برای برخی برندگان در این سامانه از حالت برنده به رزرو تغییر کرده است. برخی افراد نیز مدعی مشکلات عجیب‌تری در این سامانه شده‌اند. مقصر کیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در اولین دوره برگزاری قرعه‌کشی با مشکلاتی همراه شده است.

این سامانه که با هدف افزایش شفافیت ایجاد شد، پس از حدود ۳۰ ساعت تاخیر، اسامی برندگان را اعلام کرد. اما همچنان گلایه‌ها و اشکالاتی در فرایند قرعه‌کشی و اعلام نتایج آن وجود دارد.

از جمله اینکه، پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی، نتیجه آن برای برخی برندگان، از برنده به رزرو تغییر کرد؛ این اتفاق هم در خود سامانه و هم سایت ایران خودرو رخ داد. در واقع، زمانی که این افراد برای پرداخت وجه به سایت این شرکت مراجعه کردند، متوجه تغییر نتیجه قرعه‌کشی شدند.

وزارت صمت مقصر است؟

حسین زاده‌قشمی، دبیرکل ارتباطات وزیر صمت در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: وزارت صمت در این مشکلاتی که ایجاد شد نقشی ندارند. به دلیل اینکه ایران‌خودرو به اشتباه به همه افراد پیامک داد، باعث بروز این مشکلات شد. در نتیجه، ایران‌خودرو ملزم به تخصیص خودرو به تمام آن ۱۲ هزار نفر رزوری شد.

روز گذشته نیز رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان گفت: برای جلوگیری از قرعه‌کشی‌های دوباره در یک فرآیند تخصیص، حدود ۱۲ هزار نفر به‌عنوان منتخبان ذخیره مشخص شدند. اما این موضوع به‌صورت شفاف در سامانه یادشده، مشخص نشد و ابهاماتی ایجاد کرد. برای رفع دغدغه‌ها برای کسانی که به‌عنوان منتخب ذخیره مشخص شدند، هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود تا برای آنان تخصیص خودرو انجام شود.

البته دیروز، با پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شرکت خودروسازی ایران‌خودرو ، این شرکت اعلام کرد که فرایند قرعه‌کشی با نظارت و مدیریت وزارت صمت انجام شده است و خودروسازان دخالتی در این طرح ندارند.

همچنین، این شرکت گفت: نتایجی که در سایت ایران‌خودرو ثبت می‌شود، نتیجه نهایی است که خود وزارت صمت و سامانه یکپارچه به خودروسازان اعلام می‌کنند.

مغایرات اطلاعیه سامانه با گفته‌های مسئولان وزارت صمت

در این میان، سامانه یکپارچه نیز در سایت خود بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرده است که با گفته‌های مسئولان وزارت صمت مغایرت دارد.

«کاربر گرامی، با توجه به پرسش‌ها و ابهامات متقاضیان ثبت‌نام‌کننده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، در رابطه با منتخبین اصلی و رزرو، به اطلاع می‌رساند در راستای شفاف‌سازی موضوع، پس از بررسی و اعمال نظارت‌های لازم، اسامی منتخبین اصلی و رزرو در این سامانه درج می‌شود و ازطریق پیامک نیز به متقاضیان اطلاع‌رسانی خواهد شد. چنانچه نفرات اصلی به هر دلیل فرایند تکمیل خرید خود را در زمان‌های تعیین شده انجام ندهند براساس اولویت از افراد رزرو نسبت به جایگزینی آنها اقدام خواهد شد.»

به عبارت دیگر، بر اساس این اطلاعیه افراد رزرو در صورتی می‌توانند خودرو دریافت کنند که تعدادی از منتخبان فرایند واریز وجه را تکمیل نکنند.

Screenshot 2022 06 07 115557

افراد به یکبار برنده شدند!

از سوی دیگر، برخی نیز ادعا کردند که در قرعه‌کشی سامانه یکپارچه برنده نشده بوند اما روز بعد اسم آنها به برنده تغییر کرده و واریز وجه را هم انجام دادند.

اما دبیرکل ارتباطات وزیر صمت در رابطه با این مشکل گفت: همچین ایرادی به وزارت صمت گزارش نشده است.

logo 1 page 0001 1

واکنش مردم چیست؟

در ادامه واکنش برخی خوانندگان را در رابطه با این موضوع می‌خوانیم.

-« سلام بنده هم مثل بقیه دیروز با پیام شفاف سازی شدن سامانه تخصیص دوباره از حالت رزرو تو سامانه تخصیص به برنده تغییر کرد. تو اطلاعیه هم نوشته با پیامک خبر میدن که خدا رو شکر هیچ خبری نیست. تو سایت ایران‌خودرو هم که ماشالا رزرو نوشته باز حداقل کاش از اول برنده نشده اید می‌نوشت. ما این همه ضرر رو نمی کشیدم. یا الان حرفشونو یکی کنن یکی میگه برنده شدی یکی میگه نشدی. خودشون هم نمیدونن چیکار میکنن من ملک ۶۰۰ میلیونیمو فروختم برای تکمیل وجه. ۱۵ میلیون کمسیون دادم نمیدونم کی قراره خصارت».

-« نه تنها یک سری برنده بودن شدن رزرو. یک سری هم که اصلا برنده نبودن و منتخب نبودن حالا شدن برنده اصلی».

-« سلام. اسم من هم روز چهارشنبه در سامانه یکپارچه به عنوان منتخب برنده ثبت شد. پنج شنبه با ایران‌خودرو تماس گرفتم تا نحوه واریز رو سوال کنم. خودشون زدن به سیستم گفتن شما برنده شدید. حتی یه کد پیگیری دیگه هم دادند تا در موقع لزوم ازش استفاده کنم. بعد سه روز بی خبری و استرس حالا اسمم رفت تو رزرو.».

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.