کد مطلب: ۵۲۶۶۵۸

آخرین اخبار از نتایج مذاکرات وین

آخرین اخبار از نتایج مذاکرات وین

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در روز جمعه ۱۳ فروردین به صورت مجازی آغاز شده بود، امروز از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه به وقت محلی (۱۷:۰۰ به وقت تهران) در وین از سر گرفته می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل درباره مذاکرات امروز، در صفحه توییترش نوشت: آمریکا تا کنون نتوانسته به وعده کارزار انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر بازگشت به برجام عمل کند. اگر آمریکا تمام تحریم‌ها را لغو کند، سپس ایران تمام اقدامات جبرانی را متوقف خواهد کرد. این می‌تواند یک موقعیت برد-برد برای همه باشد.

همچنین همزمان با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، الجزیره به نقل از اتحادیه اروپا گزارش داد: «ما می‌خواهیم توافق هسته‌ای را به مسیر اصلی برگردانیم و طرف‌های آن را به پایبندی به الزاماتش مجاب کنیم». این گزارش می‌افزاید: هدف نشست امروز وین، گفت‌وگو درباره ماهیت تحریم‌هایی است که علیه ایران اعمال شده و می‌توان آنها را برداشت. (فارس)

علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز گفته است، قطعا شاهد توافق و اجرای کامل برجام در هفته های آتی خواهیم بود. به گفته او میان ایران و آمریکا هیچ مذاکره‌ای نشده و نمی‌‌شود اما با اجرای کامل برجام ایران هم به مسیر برجام باز می‌گردد (عصر ایران)

در همین رابطه وزارت امور خارجه با صدور اطلاعیه‌ای توضیح داده است که هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در روز جمعه ۱۳ فروردین به صورت مجازی آغاز شده بود، امروز از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه به وقت محلی (۱۷:۰۰ به وقت تهران) در وین از سر گرفته می‌شود.

در ادامه آمده است که سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه، ریاست هیئت کشورمان را در این نشست برعهده دارد و نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، وی را در این نشست همراهی می‌کنند.

وزارت امور خارجه تاکید کرده است که هیچ نماینده‌ای از آمریکا در نشست کمیسیون مشترک یا نشست‌های کارشناسی مرتبط با آن شرکت نخواهد کرد و هیچ گونه مذاکره مستقیم و غیرمستقیم با آمریکا در دستورکار هیئت کشورمان نیست و مذاکرات صرفا در چارچوب برجام و با حضور نمایندگان ایران و کشور‌های ۴+۱ خواهد بود (باشگاه خبرنگاران جوان)

همچنین سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه، در جریان رایزنی‌های فشرده فنی با هیات‌های مختلف حاضر در نشست وین با «انریکه مورا» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا و رئیس کمیسیون مشترک برجام دیدار و درباره آخرین ترتیبات اجرایی مربوط به برگزاری کمیسیون گفت و گو کرد (ایرنا).

در نشست امروز هیات نمایندگی آمریکا در مکانی متفاوت از هیات ایرانی با مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا دیدار می‌کند. این نخستین باری است که از زمان خروج آمریکا از برجام نماینده این کشور به محل مذاکرات هسته‌ای می‌رود (اسکان‌نیوز).

با وجود این شبکه تلویزیونی سی ان ان درباره نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین درگزارشی عنوان کرد: به نظر راهی برای نجات توافق هسته ای ایران (۲۰۱۵) وجود دارد (ایرنا).

علاقه‌مندان می‌توانند گزارش مذاکرات ایران و وین را نیز بخوانند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بابا 6 سال گذشت. اگر قرار بود خبری بشه تا الان شده بود. ول کنید این برجام مرجام رو.

  • ابراهیم

    برجامی که روحانی دنبالشه هیچ سودی برای ما نداره ونخهاد داشت امریکاییه نشان دادن بی ثبات وبد قولند

  • حمید زکی زاده

    من به آقای دکتر روحانی و برجام ایمان دارم

  • ناشناس

    من که میگم آمریکا به برجام برنمیگرده اینا همش نمایشه تا اسراعیل اهدافشو پیش ببره آخرشم معلوم نیست که چی میخاد بشه ولی تو جیب منو شما که چیزی نمیره.

  • شهید گمنام

    آقای ربیعی قبلا گفته بودشاخص بورس زیر1600نمی آید وعده ای دیگر را با این فریب کشاند توی بورس احتمالا ایندفعه هم با شایعه انجام حتمی مذاکره دنبال یک هدف دیگری است فکر کنم میخواهد قیمت دلار را بیاره پایین بتوانند برای آقازادهاشون وفرارشون از کشور دلارهای مردم را مفت از چنگشون دربیارند اگر نه با این تورم50درصدی امسال قیمت واقعی دلار الان باید45000تا50000تومان بود پس کلک نخورید