کد مطلب: ۶۴۰۳۰۸

اولین روز بورس در سال ۱۴۰۱ چگونه گذشت؟

اولین روز بورس در سال ۱۴۰۱ چگونه گذشت؟

امروز شنبه ۶ فروردین ماه شاخص کل بورس با رشد ۲۳ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۶۵ درصد افزایش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس امروز و در اولین روز کاری خود در سال ۱۴۰۱ رشد ۲۳ هزار و ۵۲۹ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد رسید. این شاخص رشد ۱٫۷ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار ، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۶۵ درصد رشد داشت و به محدوده ۳۵۰ هزار و ۵۱۶ واحدی رسید.

حجم معاملات تا این لحظه بیش از ۷٫۵۶ میلیارد سهم و ارزش معاملات نیز ۸٫۱۶۵ میلیارد تومان بوده است.

حجم معاملات تا این لحظه بیش از ۷٫۵۶ میلیارد سهم و ارزش معاملات نیز ۸٫۱۶۵ میلیارد تومان بوده است.

امروز نمادهای فولاد، فملی، پارسیان، تاپیکو، شبندر، شپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

در فرابورس چه گذشت؟

در روز شنبه شاخص فرابورس با افزایش ۱۷۵ واحدی به محدوده ۱۸ هزار و ۵۵۳ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۶۲ هزار و ۷۲ معامله بود.

امروز نمادهای آریا، هرمز،بپاس، شاوان،شراز، شرانل،زاگرس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای تجلی، فرز، کرمان، آریا، مفاخر و توسن لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان رسید.

شاخص کل بورس سال گذشته در محدوده یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحدی به کار خود را شروع کرد. در آخرین روز کاری سال گذشته، شاخص کل در سطح یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحدی کار خود را پایان داد. این ارقام رشد ۶۰ هزار واحدی شاخص کل را در یک سال نشان می‌دهد.

بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده‌اند که فروردین ماه بورس روند خوبی را در پیش می‌گیرد. با اخباری که از سوی برجام و همچنین قیمت نفت و کامودیتی‌ها می‌توان امیدوار بود که تا حدودی بهار سبزی را پیش رو داشته باشیم.

البته ممکن است وضعیت تغییر کند و شاخص کل سرخ‌پوش و زیان سهامداران بیش از گذشته شود.

با این حال، باز هم می‌توانیم برای پیش‌بینی بهتر نسبت به وضعیت بازار در فروردین، نگاهی به عملکرد بورس و بازدهی آن در ماه‌های فروردین یک دهه اخیر داشته باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کارشناس بازار سرمايه

    سهامی که بنیاد نداره اصلا نباید خرید که بعدا گفت بورس رشد نمکنه. این اشتباه تریدر هستش که میاد و سهامی رو همینجوری میخره. سهام رو باید از ۳ دید بنیاد و تکنیکال و تابلو سنجید و خرید کرد. خرید سهام بدون تحلیل ۳ گانه ینی سوزاندن ثروت خودتون. موفق باشید.

  • طاهری سرمور

    بادرود.ضمن تبریک وشادباش نوروزوشادی وسرزندگی دراین روزهاوجشنهای نوروزیبرای همه عزیزان هموطنم امیداست سال جدیدبادیدگاه جدیدوافکارجدیدبه مسائل ومشکلات بنگریم وهرانتقادوپیشنهادسازنده وخوب راهرچندتندباشدبادیدعامالمنفعت بودن ومطالبه گری حقوق عام درنظرگرفته شودورسانه هاکه بایدچشم وگوش وزبان ملت باشنداین مطالبه گری راپیگیری وحامی مردم باشند.به امیدشفافیت وقانونمندی ودوری ازهرگونه خودسانسوری ومنافع وحقوق کشورومردم رابرمنافع شخصی وحزبی وگروهی ترجیح دهیم.باسپاس

  • ناشناس

    سلام و عرض ادب
    نمیدونم متاسفانه چرا وقتی شاخص مثبت هست ضررهای ما تکون نمی خوره و از ضررهای ما کم نمیشه اما وقتی شاخص منفی هست ضررهای ما خیلی بیشتر میشه ؟؟!!
    معلوم نیست چه بازی سر سهامدار خرد در میارن !!???

  • ناشناس

    امروز باید شاخص ۱۴۰۰۰۰۰واحد رد می‌کرد بی مهری چند تا از حقوقی ها تو فولادی و برقی باعث شد که رد نکند مثلا میخواهن از رو شکم سیری معامله کنند ولی واقعیت اینه حقیقی های که امروز فروختن باختند چون شاخص به راحتی ۳۰۰۰۰۰۰۰‌واحد به زودی رد می‌کند مولفه های اقتصاد تغییر کرده

  • ناشناس

    رشد بورس صددرصد هست تو شمال خانه های که پارسال ۲۰۰۰۰۰تومان اجاره می‌دادند امسال شده شبی ۳میلیون تومان خودتان مقایسه کنید پس رشد شارپی بورس در راه است

  • ناشناس

    شاخص مسخره امروز۲۳هزار رشد داشت ولی بازم ضرر این چه شاخصیه

  • ناشناس

    کاری به شاخش سهام ها نداشته باشین فقط خرید کنید!فکر نکنید که سقوط شاخص ها به ضرر همه ی ما هس بلکه خیلی به نفع ما هس و مدام می توانیم خرید وفروش کنیم و از سود بابت فروش سهام ها می توانیم در موقع سقوط ارزش سهام ها،بیشتر سهام بخریم. فقط صبر و حوصله داشته باشین!

  • ناشناس

    تا می توانی سهام های خودتان متنوع کنید!

  • یا الله

    امروز سه چهارتا شاخص ساز با تق ولق 23 هزار واحد شاخص کل را رشد دادند اما بجای سوددهی , سهامداران را بیشتر متضرر کردند این عین فریب وخدعه ومکر وحیله ونیرنگ است .باید به کی وچی باور کنیم واعتماد داشته باشیم ؟؟؟ فریب دادن ملت تا کی آیا کافی نیست ؟؟؟ آیا در این خانه خراب شده کسی نیست جوابگو وپیگیری کند؟؟؟

  • ناشناس

    چرا نماد انرژی ۳ هر روزش منفی هست و کلی تو ضرر هستیم. چرا مثبت نمیشه .اخه چه وضعیتی هست . هر روز کلی تو ضرریم

تیترِ یک

آخرین اخبار