خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۶۷۵۹

نجومی‌بگیران در کدام دستگاه‌ها هستند؟/ قوه‌ قضائیه: این آمار اشتباه است!

نجومی‌بگیران در کدام دستگاه‌ها هستند؟/ قوه‌ قضائیه: این آمار اشتباه است!

معاون سرمایۀ انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور ، گزارشی از میانگین خالص پرداختی، کمترین و بیشترین پرداختی و تعداد کارکنان در بازۀ زمانی ۹ماهه سال ۱۴۰۰ و به تفکیک قوا ارائه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام سازمان اداری و استخدامی حداقل حقوق‌ پرداختی به کارکنان که در سامانۀ حقوق و مزایا ثبت شده، ۳میلیون و ۲۵۵هزار تومان و حداکثر پرداختیِ ثبت‌شده، تقریباً ۶۲ برابر و بیش از ۲۰۰ میلیون است.

وی همچنین با انتقاد از تعدد قوانین موجود در نظام اداری کشور، حقوق و مزایای سال ۱۴۰۰ را به تفکیک قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون نظام هماهنگ پرداخت، قانون هیئت امنای اعضای هیئت علمی و غیرهیئت علمی، قانون هیئت امنا، قانون خاص، قانون کار و قرارداد انجام کار معین مقایسه کرد و گفت: تعدد قوانین باعث شده است برخی دستگاه‌ها از قانون مدیریت خدمات کشوری که قانون مادر است، مستثنی شوند؛ ادغام یا تحت شمول یک قانون قرارگرفتن در این موضوع بسیار برای ما مهم است.

لطیفی با اشاره به قانون نظام هماهنگ پرداخت، خاطرنشان کرد: البته طبق این قانون قرار نیست همۀ دستگاه‌ها دریافتی یکسان داشته باشند، تفاوت‌ پذیرفتنی است اما تبعیض را نمی‌پذیریم.

معاون سرمایۀ انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در توضیح دستگاه‌هایی که اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان خود را ثبت کرده‌اند، گفت: از میان ۲۸۶۴ دستگاه اجرایی ذیل قوۀ مجریه، ۱۴۶۱ دستگاه اطلاعاتشان را در سامانه ثبت کرده‌اند، ۱۳۳۰ دستگاه باقی‌مانده که اطلاعاتشان را وارد نکرده‌اند، شهرداری‌ها هستند که اگر این اتفاق بیفتد می‌توان گفت بیش از ۹۰درصد اطلاعات حقوق و مزایای قوۀ مجریه ثبت شده است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز گفت: شهرداری‌ها نهاد عمومی هستند و نه دولتی، اما چون به‌نحوی از بودجۀ عمومی استفاده می‌کنند، بایستی اطلاعاتشان را وارد کنند.

وی در ارائۀ گزارش خالص پرداختی بالاتر از ۵۰ میلیون تومان به تفکیک قوا در سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: طبق اطلاعات ثبت‌شده در سامانه تا امروز، در قوۀ مجریه، ۱۳۴۵ نفر، در قوۀ قضائیه، ۴۴ نفر و در قوۀ مقننه ۲۴ نفر دریافتی بیش از ۵۰ میلیون تومان دارند.

لطیفی در پایان گفت: به طور کلی، یکی از اقداماتی که باید در دستور کار قرار بگیرد، رسیدن به یک نظریۀ مبنای واحد، دیگری، جمع‌آوری و متمرکزساختن نهادهای قانون‌گذار و محدودکردن مبادی ورود برای تقنین و نهایتاً، عمل به قانون در حوزۀ اجرا است. ( تسنیم )

اما مدیر کل اداری کارگزینی کارکنان اداره قوه قضائیه در واکنش به اخبار منتشر شده گفت: آمار و اطلاعاتی که اخیرا منتشر شد و گفتند که برخی از کارکنان قوه قضائیه ۱۸۴ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، اشتباه است زیرا طرح آن باید با مستندات کافی بیان شود. سازمان اداری و استخدامی آمار از پرداخت حقوق‌ها ۳ قوه منتشر کرده است که در آن بیشترین و کمترین حقوق پرداختی توسط دستگاه‌ها اعلام شده است که اشتباه است. ( عصر ایران )

آخرین اخبار جامعه را از صفحه جامعه دنبال کنید.

سه قوه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.