کد مطلب: ۷۱۴۱۰۷

نحوه دریافت ارز برای شرکت‌های دانش‌بنیان

نحوه دریافت ارز برای شرکت‌های دانش‌بنیان

تامین ارز شرکت‌های دانش بنیان در مدت زمان کوتاه فراهم شد. پیش‌بینی می‌شود از این طریق شاهد رشد و شکوفایی برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک مرکزی اعلام کرد: با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان و تسهیل در ارائه خدمات ارزی به این شرکت ها، شرکت های مذکور می توانند پس از تأئید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ارائه درخواست به بانک های عامل، ارز مورد نیاز برای مصارف خرد را طی ۴۸ ساعت دریافت کنند.

به نقل از ایسنا، مصارف خرد شرکت های دانش بنیان شامل برگزاری و شرکت در همایش های بین المللی، هزینه انجام آزمایش های علمی و فنی، شرکت در دوره های آموزشی و پژوهشی، دریافت گواهینامه های بین المللی (استاندارد، کیفیت و..) و چاپ مقالات علمی در نشریات خارج از کشور می شود.

گفتنی است، مدت زمان فرآیند تخصیص ارز برای تمامی گروه های کالایی (بجز کالاهای اساسی) و خدمات در سایر بخش ها، در حال حاضـر ۳۰ روز است که این مدت با تصمیم اتخاذ شده برای شرکت های دانش بنیان به دو روز کاهش یافت.

طبق اعلام بانک مرکزی، تأمین ارز برای مصارف خدماتی، محدود به شرکت های دولتی نیست و امکان تأمیـن ارز خدماتی برای کلیه شرکت های فعال در بخش خصوصی، تعاونی ها و شرکت های هواپیمایی غیردولتـی نیز فراهم است.

بر همین اساس، شرکت های مذکور می توانند ارز مورد نیاز برای مصارفی مانند اجاره و حق اشتراک شبکه های اطلاعتی، بازاریابی دیجیتال، آزمایش های علمی و فنی و دریافت گواهی های بین المللی (استاندارد، کیفیت و…)، هزینه های سوخت، ناوبری، هندلینگ، حقوق و حق مأموریت پرسنل و عوارض فرودگاهی، حق عضویت ها و سایر مصارف خدماتی را پس از ارائــه اسناد مثبتــه، ازطریق بانک های عامل تأمین کنند.

همچنین، فدراسیون ها، کمیته های ورزشی (کمیته ملی المپیک و پارالمپیک) و ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیـز می‌توانند ارز موردنیاز برای مصارفی از قبیل اعزام ورزشکاران به مسابقات قهرمانی، اعطای جوایز و برگزاری مسابقات بین المللی را از طریـق بانک‌های عامل تأمین کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.