کد مطلب: ۵۶۷۶۲۰

نحوه واکسیناسیون دیابتی‌ها و بیماران خاص اعلام شد

نحوه واکسیناسیون دیابتی‌ها و بیماران خاص اعلام شد

به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونا هنوز ۲۳۰ هزار نفر از بیماران خاص واکسینه نشده‌اند و این درحالیست که در روزهای اخیر واکسیناسیون گروهی آغاز شده و مشاغل مختلف مثل رانندگان تاکسی، معلمان، قاضی‌ها و خبرنگاران در اولویت قرار گرفته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزهای اخیر وزارت بهداشت بار دیگر مورد انتقاد و گلایه شدید برخی قرار گرفته است. این بار به علت اولویت دادن به برخی گروه‌های شغلی نسبت به واکسیناسیون عمومی. حداقل ۲۳۰ هزار بیمار خاص هنوز واکسینه نشده‌اند و سن واکسیناسیون هنوز به زیر ۵۵ سال نرسیده است.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونا هنوز ۲۳۰ هزار نفر از بیماران خاص واکسینه نشده‌اند و این درحالیست که در روزهای اخیر واکسیناسیون گروهی آغاز شده و مشاغل مختلف مثل رانندگان تاکسی، معلمان، قاضی‌ها و خبرنگاران در اولویت قرار گرفته‌اند.

با این حال جزئیاتی از واکسیناسیون دیابتی‌ها و بیماران خاص اعلام شده است.

روزنامه همشهری نوشته است: با اینکه مبتلایان به دیابت از مشکلات خودشان برای ثبت‌نام در سامانه می‌گویند اما وزارت بهداشت اعلام می‌کند که ۵۰۰هزار بیمار دیابتی ثبت‌شده در سامانه معاونت درمان وزارت بهداشت بدون نیاز به ثبت نام در سامانه Salamat.gov.ir با فراخوان مراکز بهداشتی واکسینه شوند و نیازی به ثبت‌نام ندارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی این افراد در فضای مجازی می‌گوید: «مبتلایان به دیابت و بیماری‌های خاص دیگر، به هیچ وجه در مراکز تجمیعی واکسینه نمی‌شوند. آنها پرونده بیماری دارند و براساس آن واکسن دریافت می‌کنند. آنهایی هم که پرونده ندارند باز هم فراخوان شده و در مراکز خاص ما واکسینه می‌شوند.»

در این میان سخنگوی سازمان غذا و دارو هم می‌گوید: «با دستور وزیر بهداشت، قرار است بیماران دیابتی که انسولین دریافت می‌کنند، در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند. در این میان، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای دیگر هم پس از احصای موارد و تهیه فهرست، واکسینه خواهند شد. بیماران دیابتی که در سامانه سیب اطلاعات‌شان وجود دارد به اضافه مواردی که از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی شناسایی می‌شوند، در مسیر واکسیناسیون قرار می‌گیرند.»

آخرین اخبار مربوط به کرونا در صفحه اختصاصی کرونا دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کیاوش اسد

    سلام من یک دیابتی وابسته به انسولین هستم که در داروخانه ۱۳ آبان به صورت دولتی انسولین دریافت میکنم ولی همین دیروز برای گرفتن سهمیه ماهانه که بیشتر از یکسال است که دریافت میکنم به مشکل خوردم و دوباره باید تأییدیه پزشک ببرم واینکه جزو انجمن دیابت ایران نیز به مدت بیست سال است که هستم ، برای واکسن باید چه بکنم لطفاً راهنمایی کنین ممنونم .

  • داود

    آقا ماکه انسولین RوNمصرف میکنیم نه قلمی مارو ثبت نام نکردید الان هم به ما وقت واکسن نمیدهند ما چکار کنیم

    • ناشناس

      همین الان ثبت نام کن من انجام دادم صبح هم میرم میزنم بهم وقت دادن

    • ناشناس

      میشه بگین کجا و چه طوری ثبت نام کردین من وارد میشم میزنه بل دانشگاه علوم پزشکی شهرتون تماس بگیرین

  • محمدجواد امیری نژاد

    سلام من بیماری IBDدارم بیماری خود ایمنی بنام کولیت اولسراتیو بیماری سعب العلاج دارم پرونده فقط داخل بیمه ی تامین اجتماعی دارم که بهم دارو میدن برای واکسن چیکار کنم خواهشا راهنماییم کنید

  • محمد

    جالب اینجاست که به زندانی ها واکسن میزنن ولی به سربازها نه وما باید نگران تنها فرزندمون که هرروز با مردم در ارتباط هست باشیم
    واقعا خسته نباشید

  • رضا

    به زندانی واکسن میزنن به سرباز نه تاکی باید نگران تنها فرزندمون که سربازه باشیم

  • ناشناس

    فقط دروغ میگن برنامه ریزی هم ندارند معلوم نیست میخواند با این مردم بدبخت چیکار کنند . خدا لعنت کنه کسیا که داره در حقمون ظلم میکنه

  • بنده خدا

    من دوبار سابقه جراحی قلب داشتم ۳ بار آنژیو کردم.
    اما هر جا زنگ زدم واکسن نمیزدن.
    تازه دانشجو ها رو هم دارن واکسینه میکنن ، بعد یکی که جراحی قلب داشته میره سر میزنه میگن جزو اولویت واکسن نیستی
    حتی اونایی که تو زندانن رو واکسینه کردن ، ولی بیمار زمینه ای که ریسکش بالاتره باید دربدر دنبال واکسن باشه‌.
    خدا نگزره از اونایی که دارن تو این زمینه کوتاهی میکنن و جانب انصاف رو بخرج نمیدن.
    واقعا نگزره ، واقعا نگزره ، بعد اداعای مدیریتم دارن
    دانشجو و معلمو راننده و زندانیو ….. اولویتن ، ولی مریض زمینه ای نه

    • جواد

      سلام‌ من هم‌ جراحی قلب شده و همینطور دخترم‌ ۲بار جراحی قلب شده ‌بیماری‌ مادرزادی‌ قلب داریم‌‌ لطفا یکی راهنمایی کنه‌ که کجا‌ و چجوری واکسن‌ دریافت‌ کنیم.
      منهم‌ ۳۸‌ سالمه

    • جواد

      لطفا کسی‌ درباره کسانی‌ که جراحی قلب شده‌اند‌ اطلاعی‌
      داره که واکسن میزنند‌ کجا‌ و چه شرایطی داره؟؟متولد‌ ۱۳۶۲‌ هستم

  • چینا

    من ۵۲سالمه کجا برم واکسن بزنم دیابت دارم

  • ناشناس

    سلام
    میخواستم بپرسم کدام نوع واکسن کرونا برای افراد دیابتی مناسب تر است؟

  • ناشناس

    بیماران صرع وتشنج جزو کدام گروه هستند