کد مطلب: ۶۰۸

نخستین پیش بینی علمی بازار مسکن، طلا و بورس در سال ۹۳ منتشر شد.

اگر برای خرید طلا، مسکن، و یا سرمایه گذاری در بورس می خواهید اقدام کنید، حتماً با مشورت و اطلاعات کافی به این بازارها وارد شوید. همچنین برای ورود به هر بازار، قبل از هر چیز باید از وضعیت بازارهای رقیب آن مطلع شوید. در دنیای امروز سرعت تحولات و رابطه آنان چنان گسترده شده

اگر برای خرید طلا، مسکن، و یا سرمایه گذاری در بورس می خواهید اقدام کنید، حتماً با مشورت و اطلاعات کافی به این بازارها وارد شوید. همچنین برای ورود به هر بازار، قبل از هر چیز باید از وضعیت بازارهای رقیب آن مطلع شوید.

در دنیای امروز سرعت تحولات و رابطه آنان چنان گسترده شده که در همه امور نیاز به داشتن اطلاعات کافی، ضروری است.در بازار سرمایه، خرید طلا و سکه، و سرمایه گذاری در بورس و مسکن همگی نه تنها نیاز به داشتن اخبار و اطلاعات دارد بلکه تحلیل و بینش قوی می طلبد.

هر یک از این بازارها بسیار پرریسک و مهم به شمار می آیند.
برای مثال، به جهت نا اطمینانی های موجود خیلی ها هنوز برای خرید مسکن دست نگه داشته اند، ویا فروشندگانی که برای فروش واحدهای ساخته شده خود منتظر بازار سال آتی هستند، از سوی دیگر خرید طلا و ارز برای سرمایه گذاری هم متوقف شده است و همگی دنبال سیگنالی در بازار برای سرمایه گذاری بهتر هستند. از سوی دیگر در بورس نیز همین وضعیت وجود دارد. سقوط این روزهای بورس سرمایه گذاران را نگران کرده و برخی از این سرمایه گذاران به دنبال بازارهای جایگزین مثل طلا و مسکن هستند. همگی این سرمایه گذاران نیازمند اطلاعات کافی و تحلیلهای معتبراز آینده این بازارها و پیش بینی روند حرکتی آنها هستند.
در این زمینه یک گروه تحقیقاتی معتبر و شناخته شده برای سومین سال متوالی، گزارش هایی جامع از پیش بینی و تحلیل کارشناسان خود و فعالان بازار در بازار مسکن در سال 93، بازار طلا و ارز در سال 93 و بازار بورس در سال 93 تهیه کرده است.
در همین زمینه با صادق الحسینی، مدیر این گروه به گفتگو نشستیم.
الحسینی که خود کارشناس ارشد اقتصاد و از تحلیلگران و نویسندگان پرکار در اقتصاد ایران است، درباره این گزارش به سایت طلا می گوید: گزارش های پیش بینی اقتصاد آنلاین امسال برای سومین سال منتشر می شود و از چند جهت قابل توجه و متمایز است.
وی می افزاید: در این بسته ها اولا با در نظر گرفتن همه عوامل مؤثر در بازار مدلسازی های مربوطه انجام شده و گروه های تحقیقاتی اقدام به پیش بینی علمی روند بازارها کرده اند. همچنین در این مسیر از آمارهای دقیق و به روز استفاده شده که برخی از آنها هنوز در اختیار همگان قرار نگرفته اند. در این زمینه روند آماری به دقت بررسی و تجزیه و تحلیل شده، عوامل موثر بر هر یک از این بازارها شناسایی و شکافته شده و در یک کلام بینش و دیدی را به مخاطب می دهد که منحصر به فرد است.
سردبیر سایت اقتصادآنلاین، تلفیق دانش علمی و تجربی فعالان بازار را در این گزارش ها، یکی از مزایای منحصر به فرد آن عنوان می کند و خاطرنشان می دارد: این گزارش ها تنها گزارش هایی هستند که در اقتصاد ایران با تجمیع و انتشار علمی و تجربی گزارشی در این سطح منتشر می شوند.
الحسینی که چندین کتاب و صدها مقاله در تحلیل و پیش بینی اقتصاد ایران به رشته تحریر درآورده، اظهار داشت: این گزارش در دو بخش تدوین شده، در بخش اول گروه های کارشناسی و تحقیقاتی به بررسی علمی هریک از بازارها و پیش بینی آنها در سال 93 پرداخته اند. و در بخش دوم نظرات تجربی فعالان، متخصصان و افراد دخیل در خرید و فروش در هریک از این بازارها، جمع آوری و خلاصه شده و عملا پیش بینی تجربی این افراد نیز آورده شده است.
وی افزود: " با این گزارش ها هم پیش بینی علمی و هم پیش بینی تجربی روبروی مخاطب قرار می گیرد. جالب اینجاست که تقریبا در همه این گزارش ها، این دو پیش بینی بسیار به هم نزدیک بوده اند."
نویسنده کتاب "اقتصاد ایران در تنگنای توسعه" این گزارش ها را راهگشا و روشن کننده مسیر سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری در بازار طلا و ارز، سرمایه گذاری در بازار مسکن و سرمایه گذاری در بازار بورس می داند و معتقد است: هم اکنون این گزارشها بهترین و جامع ترین مشورتی است که هر سرمایه گذار حرفه ای و یا غیر حرفه ای می تواند داشته باشد.
معاون مرکز تحقیقات معاصر، با بیان تفاوت پیش بینی و پیش گویی تأکید کرد: ما در این گزارش ها پیش بینی مشخص و خاصی داریم، و مهم این است که پیش بینی های ارائه شده قوی و محکم باشد، ما در این بسته ها تحلیل هایی منحصربفرد برای سرمایه گذاران در مسکن، بورس و طلا و ارز داریم و تأثیر عوامل مختلف از فاز دوم هدفمندی تا مذاکرات هسته ای و بودجه سال آینده را بر هریک از این بخش ها آنالیز کرده ایم.
این کارشناس اقتصادی، خریداران و سرمایه گذاران در هر یک از این بازارها را توصیه به مشورت و کسب اطلاعات کافی و لازم نمود و عنوان داشت: بدون مشورت و تحلیل، سرمایه گذاری کردن راه رفتن در مسیری پرسنگلاخ و بدون چراغ است.
گفتنی است، سرمایه گذاران، خریداران و فروشندگان در هر یک از این بازارها می توانند برای تهیه این گزارش های تحلیلی از طریق تماس با شماره های 26205996 و 26205997 اقدام نموده و درخواست خود را ثبت کنند و یا با مراجعه به سایت اقتصاد آنلاین اقدام به ثبت سفارش نمایند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.