خبر مهم:

کد مطلب: ۶۹۶۷۷۴

تغییر ساعت گشایش بازار ارز توافقی

تغییر ساعت گشایش بازار ارز توافقی

پروازهای اربعین این شرکت از سایر فرودگاه ها انجام نمی‌شود و مسافران فقط از فرودگاه حضرت امام به عتبات اعزام خواهند شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به منظور تسهیل دسترسی زائران به ارز اربعین شروع معاملات بازار ارز توافقی تا پایان شهریورماه از ۹ صبح به ۸ صبح تغییر کرد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، امیر هامونی گفت: دوره پیش‌گشایش بازار ارز از روز شنبه ۱۲ شهریور تا پایان شهریور از ساعت ۸:۳۰ آغاز شده و تا ساعت ۹ ادامه خواهد داشت. گشایش بازار و شروع مرحله حراج پیوسته، از ساعت ۹ صبح به جای ۱۰ صبح خواهد بود و تا ساعت ۱۸ هر روز ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیر بازار متشکل ارزی، در سه ماه گذشته به صورت غیر رسمی نرخ‌ها اعلام می‌شد در این روز‌ها از وب سایت رسمی اعلام می‌شود که به صورت شفاف است و مردم به راحتی می توانند از طریق مراجعه به وب سایت از نرخ‌ها مطلع شوند.

او گفت: در این بازار متشکل ارزی کمترین حضور را بازار گردان و بانک مرکزی دارد و دامنه نوسان آن ۵ درصد است و صادر کنندگان ارز همچنین متقاضیان ارز دانشجویی و ارز اربعین می‌توانند از این بازار استفاده کنند.

هامونی گفت: در این روزها با افزایش ۵۰ درصدی تقاضا روبرو هستیم و امروز ارز ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان کشف قیمت شده است.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی می‌گوید: شبکه توزیع را به گونه‌ای تنظیم کردیم که زائران در شهر مبدا ارز را دریافت کنند تا در نقاط مرزی مشکل ایجاد نشود.

نحوه محاسبه قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی- اعلام کرده بود با توجه به پیش‌بینی پنج میلیون مسافر برای اربعین امسال، ۱.۵ میلیون ظرفیت برای حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه اتوبوس‌ها در مسیر رفت، زائران را به مرز می‌برند و برای سرویس‌دهی بدون مسافر برمی‌گردند و این اتفاق در مسیر برگشت هم تکرار می‌شود، برای اینکه بخش خصوصی متضرر نشود، با احتساب یکسر خالی بودن آنها، ۷۵ درصد افزایش نرخ در این بازه صورت گرفته است.

به نقل از گسترش‌ ، در این راستا احمدرضا عامری -رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری- گفت: با توجه به جلسه ستاد اربعین، بلیت اتوبوس مسیرهای مختلف کشور به مهران، ایلام و کرمانشاه هرنرخی که داشته باشد، ۷۵ درصد افزایش می‌یابد و به ازای هر ۱۰۰ هزار تومان، ۷۵ هزار تومان به نرخ هر مسیر اضافه‌ می‌شود.

پروازهای اربعین از کدام فرودگاه‌ انجام می‌شود؟

حسن خوشخو گفت: باتوجه به نبود ناوگان مناسب یکی از شرکت های هواپیمایی و رعایت نکردن دستورالعمل های سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص نرخ بلیت پروازهای بازه اربعین، مجوزهای این شرکت در مسیر پروازی عتبات تا اطلاع ثانوی لغو شد.

به نقل از بازار ، پیش از این سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرده بود که در صورت تخلف هر یک از شرکت های هواپیمایی، مجوزهای پروازی آنها لغو خواهد شد.

جزئیات و فروش بلیت پروازهای اربعین

مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی گفت: پروازهای اربعین این شرکت از سایر فرودگاه ها انجام نمی‌شود و مسافران فقط از فرودگاه حضرت امام به عتبات اعزام خواهند شد.

به نقل از همشهری آنلاین ، حسام قربانعلی درباره جزئیات فروش بلیت پروازهای اربعین اظهار کرد: فروش بلیت اربعین از شنبه ۱۲ شهریورماه با قیمت رفت و برگشت ۶ میلیون تومان آغاز می‌شود.

وی افزود: براساس دستور وزیر راه و شهرسازی تاریخ انجام پروازهای اربعین که قبلاً ۲۰ شهریور بود به ۱۵ شهریور تغییر کرد.

قربانعلی تصریح کرد: گروه‌های بیشتر از ۹ نفر برای ثبت اطلاعات و خرید بلیت باید به ادارات مرکزی هما در ابتدای فرودگاه مهرآباد مراجعه کنند. فروش حضوری بلیت صرفاً در تهران بوده و در سایر استان‌ها، فروش بلیت اربعین نداریم.

نرخ بلیت اتوبوس اربعین اعلام شد

نایب رئیس کانون انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کشور نرخ بلیت اتوبوس‌های اربعین را از مبدا پایتخت برای بازه زمانی ۱۲ تا ۳۰ شهریور اعلام کرد.

ایرنا گزارش داد، علی صاحبکار در این باره گفت: قیمت بلیت اتوبوس ۲۵ نفره از تهران تا مهران ۴۴۰ هزار و ۲۵۰ تومان، قیمت بلیت اتوبوس ۳۲ نفره ۳۳۶ هزار تومان و اتوبوس ۴۴ نفره ۲۴۵ هزار تومان تعیین شده است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کشور ادامه داد: همچنین قیمت بلیت اتوبوس از تهران تا ایلام برای اتوبوس‌های ۲۵ نفره ۳۷۶ هزار و ۲۵۰ تومان و اتوبوس ۳۲ نفره ۳۰۴ هزار و ۵۰۰ تومان و اتوبوس ۴۴ نفره ۲۴۵ هزار تومان تعیین شده است.

‌به گفته صاحبکار، قیمت بلیت اتوبوس از تهران تا کرمانشاه برای اتوبوس‌های ۲۵ نفره ۲۹۶ هزار تومان، اتوبوس‌های ۳۲ نفره ۲۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان و اتوبوس‌های ۴۴ نفره ۱۷۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

وی تصریح کرد: این نرخ فقط در بازه ایام اربعین یعنی ۱۲ تا ۳۰ شهریور است و قیمت‌ها پس از اربعین به روال عادی باز می‌گردد.

زائرین اربعین حتما در سامانه «سماح» ثبت نام کنند

ایسنا نوشت، صحبت الله رحمانی با بیان اینکه رفت و آمد زائران از مرزها به صورت روان در جریان است، افزود: در حال حاضر در مرز مهران هستیم و در روزهای آینده نیز از مرزهای چذابه و شلمچه بازدید می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه تدابیری اندیشیده شده تا شاهد ازدحام جمعیت در مرز مهران در استان ایلام نباشیم و برخی مشکلات سال‌های گذشته در این زمینه تکرار نشود، خاطرنشان کرد: ستاد مرکزی اربعین و ستاد اربعین استان ایلام تدابیر خوبی در این زمینه اندیشیده‌اند. جایگاه‌ها، توقفگاه‌ها و سایه بان‌هایی برای استراحت زائران ایجاد شده و ما تمام تلاشمان این است که رفت آمد زوار آسان و روان باشد.

رحمانی با بیان اینکه شهر مهران و پایانه مرزی مهران رنگ و بوی اربعین گرفته است، تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که سفرشان را مدیریت کنند، مدت زمان سفرشان را کوتاه کنند و اگر امکان دارد تا قبل از فرارسیدن روز اربعین به کشور بازگردند تا ما شاهد ازدحام جمعیت در روز اربعین نباشیم‌.

وی که با یک شبکه رادیویی صحبت می‌کرد، با ارائه توضیحاتی در مورد تمهیدات در نظر گرفته شده برای حمل و نقل زائران در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: از زائرین اربعین حسینی می خواهیم که بدون ثبت نام در سامانه «سماح» به مرزها مراجعه نکنند. مناسب است که زائران به خاطر موضوع بیمه، مسائل رفاهی خودشان همچنین مسائل داخلی عراق حتما در سامانه سماح ثبت نام کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.