کد مطلب: ۴۲۵۲۴۷

خادمی مطرح کرد:

نرخ تردد در آزادراه تهران &#۸۲۱۱; شمال

نرخ تردد در آزادراه تهران – شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تردد از آزادراه تهران – شمال پس از افتتاح همه روزه خواهد بود. اما در برخی از مواقع ممکن است محدودیت ترافیکی در ساعاتی خاص ایجاد کنیم، نرخی برای تعیین عوارض این آزادراه پیشنهاد شده که براساس هزینه و برگشت سرمایه آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا روزهای خاصی برای تردد از آزادراه تهران - شمال پس از افتتاح اعلام می‌کنید؟ اظهار کرد: تردد از آزادراه تهران - شمال پس از افتتاح همه روزه خواهد بود. اما در برخی از مواقع ممکن است محدودیت ترافیکی در ساعاتی خاص ایجاد کنیم که البته این موضوع در جلسه بهمن‌ماه نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای تردد در حالت عادی هیچ مشکلی نخواهیم داشت، اما در زمانی که پیک ترافیک است و به دلیل آنکه این آزادراه از اتوبان همت آغاز و به شهرستانک و جاده قدیم چالوس منتهی می‌شود، ممکن است ترافیک پس بزند؛ بنابراین در جلسه پیش‌رو در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد که چگونه ترافیک را مدیریت کرده و نحوه‌ بهره‌برداری از این آزادراه را چگونه باشد.

عوارض خروج از قطعه یک آزادراه تهران - شمال الکترونیکی است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین در مورد سوال دیگری مبنی بر این‌که عوارض آزادراه تهران - شمال چقدر است و آیا در این زمینه مصوبه‌ای داشته‌اید یا خیر؟ گفت: نرخی برای تعیین عوارض این آزادراه پیشنهاد شده که براساس هزینه و برگشت سرمایه آن در نظر گرفته شده است، اما این پیشنهاد را در کمیته تخصصی آن بررسی کردیم و در هیات دولت نیز ارزیابی می‌شود تا بتوانیم کاهشی نسبت به برآورد صورت گیرد و به گونه‌ای که بازگشت سرمایه سرمایه‌گذار منطقی باشد اعمال کنیم. اما باید گفت که قطعه یک آزادراه تهران - شمال ایستگاه دریافت عوارض نخواهد داشت و مردم برای پرداخت باید به صورت الکترونیکی اقدام کنند.

خادمی ادامه داد: امیدواریم قبل از افتتاح و بهره‌برداری رسمی از قطعه یک آزادراه تهران - شمال بتوانیم تردد آزمایشی را طی چند روز با تعدادی ماشین محدود برقرار کنیم تا بتوانیم اگر کم و کسری است نسبت به رفع نواقص اقدام کنیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.