کد مطلب: ۵۳۸۳۶۵

افزایش تورم تولیدکننده در بخش خدمات

افزایش تورم تولیدکننده در بخش خدمات

نرخ تورم تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به زمستان ۹۹ (تورم سالانه) به ۳۷،۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۳۵.۳) ۲.۵ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل زمستان ۱۳۹۹ به ۷،۳ درصد رسید که در مقــایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۱۱.۶) ۴.۳ واحد درصد کاهش دارد. کمتـــرین تورم فصلــی به ترتیب مربوط به بخش های آبرسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعـــالیت‌های تصفیه (۰.۲ درصد) و فعالیت‌های بیمه (۰.۹ درصد) است. بیشترین تورم فصلی نیز به ترتیب مربوط به فعالیت‌های اداری و خدمات پشتیبانی (۱۶.۵درصد) و فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا (۱۶.۳ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه

همچنین تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل زمستان ۱۳۹۹ به ۴۲،۶ درصد رسید که در مقایسه با همیــن اطلاع در فصل قبل (۴۰.۲) ۲.۴ واحـــد درصد افزایش داشته است. به عبــارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل زمستان ۱۳۹۹ نسبت به فصل زمستان ۱۳۹۸، ۴۲.۶ درصد افزایش دارد. در بخش‌های خدمات کمترین نرخ مربوط به بخش "آبرسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه (۱.۷ درصد) و بیشترین نرخ مربوط به بخش فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا (۷۰.۸ درصد) است.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ۱۳۹۹ (تورم سالانه) به ۳۷،۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۳۵.۳) ۲.۵ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. در فصل مورد بررسی، در میان بخش‌های خدمات در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به بخش آبرسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه (۰.۸ درصد) و بیشترین آن مربوط به بخش فعالیت‌های اداری و خدمات پشتیبانی (۵۷.۳ درصد) است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.