کد مطلب: ۲۷۹۲۱۸

نرخ تورم ونزوئلا امسال به ۱ میلیون درصد می‌رسد

نرخ تورم ونزوئلا امسال به ۱ میلیون درصد می‌رسد

یک مقام صندوق بین‌المللی پول گفت، نرخ تورم ونزوئلا احتمالا در سال ۲۰۱۸ میلادی به یک میلیون درصد خواهد رسید و این کشور در مسیر ثبت یکی از بدترین نرخ‌های تورم تاریخ مدرن اقتصاد جهان قرار دارد.

یک مقام صندوق بین المللی پول گفت، نرخ تورم ونزوئلا احتمالا در سال 2018 میلادی به یک میلیون درصد خواهد رسید و این کشور را در مسیر ثبت یکی از بدترین نرخ های تورم تاریخ مدرن اقتصاد جهان قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اقتصاد این کشور آمریکای جنوبی از زمان افت قیمت نفت در سال 2014 که موجب از هم پاشیدن سیستم سوسیالیستی اعطای یارانه ها و کنترل قیمت ها شد، به شدت در حال سقوط بوده است.

آلخاندرو ورنر، مدیر بخش نیمکره غربی صندوق بین‌المللی پول نوشت: ما انتظار داریم نرخ تورم در ونزوئلا تا پایان سال 2018 به یک میلیون درصد برسد. این نشان می‌دهد که شرایط ونزوئلا مشابه وضعی آلمان در سال 1923 و زیمبابوه در اواخر دهه 2000 میلادی است.

وزارت اطلاعات ونزوئلا به درخواست اظهارنظر در این زمینه پاسخی نداده است.

بر اساس اعلام قوه مقننه ونزوئلا که در اختیار مخالفان دولت قرار دارد، قیمت های مصرف کننده در ونزوئلا امسال 43 هزار و 305 درصد رشد داشته است. بانک مرکزی ونزوئلا انتشار آمارهای پایه اقتصادی را متوقف کرده است.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا می‌گوید، کشورش قربانی یک «جنگ اقتصادی» است که توسط تجار مخالف و با حمایت واشنگتن آغاز شده است.

اما منتقدان دولت می‌گویند، مشکلات اقتصادی ونزوئلا، ریشه در تصمیم‌گیری‌های بد سیاسی و از جمله افزایش بی رویه عرضه پول و کنترل های ارزی دارد که موجب شده بنگاه‌های اقتصادی این کشور نتوانند مواد خام و ماشین آلان مورد نیاز خود را وارد کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.