کد مطلب: ۸۱۴۷۸۳

ابطال نرخ حداقل دستمزد در صورت مغایرت با قانون

ابطال نرخ حداقل دستمزد در صورت مغایرت با قانون

رئیس دیوان عدالت اداری از ابطال نرخ حداقل دستمزد و حقوق کارگران در صورت مغایرت با قانون خبر داد. بر اساس قانون حداقل دستمزد در سال جدید برای کارگران 27 درصد افزایش یافته است.میزان حقوق کارگران در سال 1402 تغییر خواهد کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس دیوان عدالت اداری خبر جدیدی درباره حداقل دستمزد کارگران در سال 1402 اعلام کرد.

وی گفت: پس از تعیین نرخ حداقل دستمزد کارگران از سوی شورای عالی کار، شکایتی مبنی بر مغایرت قانونی این تصمیم به دیوان عدالت اداری صورت گرفت؛ حالا رئیس دیوان عدالت اداری از اعلام نهایی رای هیئت تخصصی به این شکایت در روزهای آینده خبر می‌دهد.

میزان دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲

پس از بررسی‌های بسیار، شورای عالی کار با تصویب افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد موافقت کرد. بر این اساس حداقل دستمزد از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان به ۵ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۳۰ تومان افزایش یافت.

شورای‌ عالی کار در خصوص مبلغ حق مسکن و بن خواربار نیز تصمیم‌گیری کرد و مبلغ بن خواربار کارگران را یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حق مسکن را ۹۰۰ هزار تومان تعیین کرد. امسال مبلغ حق مسکن کارگران ۶۵۰ هزار تومان و بن خواربار ۸۵۰ هزار تومان بود. حق مسکن جهت اجرا باید به تصویب هیأت دولت برسد.

میزان افزایش برای کارگران سایر سطوح مزدی نیز ۲۱ درصد به اضافه‌ مبلغ ۸۳,۵۹۶ ریال روزانه تصویب شد.

به دنبال افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۲ پایه حقوق کارگران از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان به ۵ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۳۰ تومان رسید و با محاسبه مبلغ حق مسکن، بن خواربار و حق اولاد، به ۸ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خواهشمند است دیوان عدالت اداری تفاهم‌نامه وزارت کار و بازنشستگان تامین اجتماعی را بررسی فرمائید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خیلی کم است با تشکر فراوان