کد مطلب: ۱۶۳۲۲۶

نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی تا ماه آینده اعلام می‌شود

نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی تا ماه آینده اعلام می‌شود

نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی پس از کش‌وقوس‌های فراوان از سازمان برنامه و بودجه برای شورای اقتصاد ارسال شد تا در اولین دستور جلسه‌اش بررسی و در هفته‌های آینده اعلام شود.

نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی که به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در تابستان امسال به دولت پیشنهاد شده بود، هم‌اکنون در مراحل نهایی تصویب قرار دارد و به زودی در دستور جلسه شورای اقتصاد قرار می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، گرچه به گفته یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی نهایتا تا هفته آینده اعلام می‌شود اما اطلاعات به دست آمده از جزئیات روند بررسی و تصویب آن، نشان می‌دهد که ابلاغ این نرخ‌ها بیش از این زمان می‌برد و احتمالا تا ماه آینده طول می‌کشد.

یکی از مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی در این باره گفت: این وزارتخانه با نظر شخص وزیر قیمت محصولات کشاورزی اساسی مشمول قانون خرید تضمینی را بر اساس نرخ حدود هشت درصدی تورم محاسبه و به دولت پیشنهاد داد که امیدواریم پیشنهادات وزارت جهاد کشاورزی در تصویب و ابلاغ نهایی نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز در نظر گرفته شود.

وی افزود: این قیمت‌های پیشنهادی در سازمان برنامه و بودجه ریاست جمهوری مورد بررسی و محاسبه قرار گرفته است و احتمالا در هفته آینده به شورای اقتصاد ارسال می‌شود تا در اولین دستور جلسه‌اش مورد بررسی و تصویب نهایی قرار گیرد. شورای اقتصاد نیز با توجه به اینکه جلساتش هر سه هفته یک‌بار و بر اساس دستور جلسات موجود برگزار می‌شود، به نظر می‌رسد تا ماه آینده نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی سال زراعی ۱۳۹۷-۱۳۹۶ تصویب و ابلاغ شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.