کد مطلب: ۵۸۲۳۸۳

نرخ کرایه اتوبوس و سواری برای بازگشت زائران اربعین اعلام شد

نرخ کرایه اتوبوس و سواری برای بازگشت زائران اربعین اعلام شد

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای بازگشت زمینی زائران ایرانی به کشور از مرز مهران، نرخ کرایه سواری‌های پلاک عمومی بین‌شهری و بلیت اتوبوس برای مقاصد مختلف اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بابک طالبی، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با ایسنا درباره نرخ‌گذاری صورت گرفته برای بازگشت زائران اربعین از طریق مرزهای زمینی و جابه‌جایی آن‌ها تا مقاصدشان در سراسر کشور، اظهار کرد: با توجه به رویه‌ای که در سال‌های قبل هم جاری بود و مصوبات ستاد اربعین و مصوبه‌ای که از شورای عالی ترابری برای ایام خاص مانند ایام نوروز، اربعین و دهه آخر صفر گرفتیم، به دلیل اینکه سفرها به صورت یکسر خالی است و امسال هم سفری به صورت زمینی به مرزهای کشور نداشتیم ، مقرر شد تا نرخ بلیت اتوبوس دو برابر قیمت عادی محاسبه شود.

وی افزود: این یعنی اگر زائری قیمت بلیت اتوبوس از مهران تا شهری را ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کرد حالا باید دوبرابر آن را پرداخت کند. به عنوان مثال با این حساب قیمت بلیت اتوبوس از مهران تا تهران از ۲۷۰ هزار تومان تا ۴۸۰ هزار تومان بسته به نوع اتوبوس متفاوت است که این نرخ‌نامه در جدولی با سه دسته‌بندی نرخی و در ۲۸ مسیر مختلف پیش‌بینی و اعلام شده است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: این نرخنامه از روزی که زائران بخواهند به کشور بازگردند تا هر چند روز ادامه داشته باشد برقرار بوده و آماده‌ایم تا پذیرای آن‌ها باشیم و همه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده نیز در این زمینه رعایت خواهد شد.

جدول نرخ بلیت اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین

اتوبوس

نرخ کرایه سواری‌های اربعین ۱۴۰۰

درپی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای بازگشت زمینی زائران ایرانی به کشور از مرز مهران، نرخ کرایه سواری‌های پلاک عمومی بین‌شهری از این پایانه‌مرزی تا ۱۰ مقصد مختلف اعلام شد.

برای اربعین امسال ۶۰ هزار زائر ایرانی می‌توانند به عراق سفر کنند و برای رفتن به این کشور تنها از طریق مرزهای هوایی مجوز داشته و می‌توانند از فرودگاه‌ بین‌المللی امام خمینی [(ره) و پنج فرودگاه دیگر به نجف بروند و در مراسم اربعین امسال شرکت کنند.

اما بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته زائران برای بازگشت از طریق پایانه مرزی مهران نیز می‌توانند به صورت زمینی برگردند و بر این اساس نرخ کرایه سواری‌های بین‌شهری پلاک عمومی از این پایانه مرزی به مقاصد مختلف داخلی اعلام شده است و این نرخ از روز اربعین تا زمانی که زائران به کشور بازگردند، اعمال خواهد شد.

البته به گفته بابک طالبی، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بر اساس توافق صورت گرفته بین سازمان راهداری و انجمن‌های صنفی با توجه به یک سر خالی بودن این خودروها که باید تا مرز مهران بروند، نرخ کرایه آن‌ها دو برابر محاسبه خواهد شد.

کرایه سواری‌های بین‌شهری از مرز مهران تا ۱۰ مقصد مختلف به شرح ذیل است:

تاکسی

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.