کد مطلب: ۷۳۱۳۵۲

بهادری جهرمی خبر داد:

افزایش ۵۰ درصدی یارانه

افزایش 50 درصدی یارانه

سخنگوی دولت گفت: یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نشست خبری هفتگی «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت آغاز شد.

سخنگوی دولت به تشریح برخی مصوبات دولت پرداخت و اظهار داشت: دولت برای نخستین بار با افزایش ۵۰درصدی یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان موافقت کرد و یارانه مراکز نگهداری روزانه معلولان ۳۵ و یارانه پرستاران و مادرانی که در منزل از معلول مراقبت می کنند، ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با افزایش میزان کمک هزینه (یارانه) پرداختی سازمان بهزیستی کشور به مراکز غیردولتی (روزانه و شبانه روزی) بابت نگهداری، مراقبت و خدمات توانبخشی، آموزشی، حرفهآموزی معلولان و حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی و معلولان شدید و خیلی شدید از محل اعتبارات تخصیصی سازمان مذکور مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موافقت کرد.

بهادری جهرمی گفت:بخاطر سرعت کمی که در اجرای قوانین هوای پاک شاهد آن بودیم شاهد مشکلات متعدد محیط زیستی هستیم.برای اولین بار در این دولت یک ردیف بودجه مستقل برای کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: ۲۷ طرح به ارزش بیش از یک میلیارد دلار برای جمع آوری ۶۰۰ میلیون فوت مکعب گاز مضر و تبدیل به حجم زیادی از خوراک پالایشگاه ها در مجموعه مرتبط با وزرات نفت منعقد شده است که تاثیر زیادی در کاهش حجم بسیاری از آلاینده ها دارد.

افزایش کیفیت سوخت در دستور کار جدی دولت است و ما در این دولت، بنزین و سوخت بدون استاندارد یورو ۴ توزیع نکرده‌ایم.

سخنگوی دولت گفت: با توجه به ترویج آشکار تروریسم، خشونت و نقض تمامیت ارضی کشور از سوی رسانه‌های معاند، هرگونه همکاری با آنها در حکم مشارکت در اقدام تروریستی است.

وی ادامه داد: مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست‌ جمهوری با همکاری دستگاه‌های مرتبط، مستندات لازم درباره اقدامات تروریستی این رسانه‌ها را گردآوری کرده و موارد نقض قوانین و مقررات بین‌المللی مشخص شده است.اقدامات حقوقی و پیگیری‌ها با مسئولیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در مراجع بین‌المللی آغاز شده است.

به نقل از ایسنا،علی بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی خود با بیان این‌که ۸۳ درصد دستگاه‌ها به سامانه پنجره واحد متصل شده‌اند»، اظهار کرد: بیش از ۸ میلیون نفر توانسته‌اند از خدمات پنجره واحد بهره‌مند شوند و ۱۷ درصد باقیمانده دستگاه‌ هم یا در حال اتصال هستند یا مسائل فنی دارند که قرار است حل شود.

وی افزود: برای اولین‌ بار در کشور برای بررسی لایحه بودجه کمیسیون خاصی در دولت ایجاد شد تا به شکل تخصصی به این موضوع پرداخته شود و اولین جلسه کمیسیون بودجه هفته گذشته برگزار شد و این جلسات به صورت هفتگی در حال انجام است و با اصلاح فرایندی که صورت گرفته است انتظار می‌رود که کار بررسی برنامه‌ها و احکام بودجه زودتر پیش رود و در موعد قانونی به مجلس ارسال شود.

سخنگوی دولت گفت: تعدادی از پاداش‌ها و هدایا قبلا تقدیم اعضای تیم ملی شده و بخش دیگر هم تقدیم خواهد شد. اگر تیم ملی امروز موفق باشد حتما پاداش‌های دیگری تعلق خواهد گرفت و اصلی‌ترین پاداش به اعضای تیم ملی همین خروش و شادی و خوشحالی ملی و دعای خیر مردم است.

آخرین مصوبات دولت

سخنگوی دولت در ابتدای نشست خبری خود آخرین مصوبات دولت را به این شرح بیان کرد:

* موافقت هیأت دولت با آیین نامه اجرایی مربوط به واگذاری بلاعوض دارایی‌های فکری، دستاوردهای پژوهشی و حق بهره برداری از آنها به شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان

* در اجرای ماده (۵) قانون جهش تولید دانش بنیان مبنی بر مجوز به کلیه دستگاه‌های اجرایی برای واگذاری بلاعوض تمام یا بخشی از دارایی‌های فکری، دستاوردهای پژوهشی و حق بهره برداری از آنها به شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و یا افراد فعال در انجام طرح اعم از اعضای هیأت علمی، دانشجویان و پژوهشگران، هیئت وزیران آیین نامه اجرایی مربوط را به تصویب رساند.

* حقوق دولت از دستاوردهای پژوهشی بصورت بلاعوض به پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان و فناور که در جهت حل مسایل کشور فعالیت می‌کنند، واگذار می‌شود.

* مانع زدایی و تسهیل تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی، گام مهمی در مشارکت هرچه بیشتر نظام علمی و پژوهشی کشور در حل چالش‌های ملی و تحقق اقتصاد دانش بنیان محسوب می‌شود.

* در اختیار گذاشتن تمام یا بخشی از دارایی فکری، دستاوردهای پژوهشی و حق بهره برداری از آنها که متعلق به دستگاه اجرایی است، بصورت بلاعوض با تأیید بالاترین مقام دستگاه به اشخاص فعال و به شرکت‌های دانش بنیان و فناور در طرح در جهت تجاری‌سازی آنها مجاز است.

* موافقت دولت با لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان

* پیرو مصوبات سفرهای استانی و وعده های رئیس جمهور در خصوص ساماندهی فعالیت کولبران و ملوانان، دولت در راستای تقویت اقتصاد مرز، تأمین معیشت مرزنشینان، مدیریت واردات کالا، کاهش قاچاق کالا و ارز، رونق گردشگری مناطق مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان با پیشنهاد لایحه دو فوریتی «ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان» موافقت کرد.

* به موجب لایحه مذکور، به منظور تقویت و رونق اقتصاد مناطق مرزی، ایجاد شفافیت و رصدپذیر نمودن واردات، توزیع و عرضه کالاهای مبادله مرزنشینی، تقویت معیشت مرزنشینان و کاهش مبادلات غیررسمی در مرزهای زمینی و آبی، واردات کالا از طریق شناورهای سنتی و فلزی با ساختار لنج با ظرفیت ناخالص کمتر از 500 تن، ملوانی (تهلنجی) و فعالان مرتبط با مبادلات مرزی (کولبران) به مدت 5 سال مطابق با ترتیبات این قانون مجاز و پس از آن کالاهای وارداتی به استثنای میزان مورد نیاز مرزنشینان و اصناف مستقر در مناطق مرزی، تابع قوانین و مقررات تجارت خارجی می‌باشد.

* محدوده جغرافیایی اجرای این قانون شامل مناطق مرزی مشمول در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به موجب آیین نامه های هیئت وزیران تعیین می‌شود.

* سقف و ارزش کل واردات کالا از طریق رویه‌های فوق الذکر، به میزان حداکثر 10 درصد حجم واردات سال قبل تعیین و انجام آن منوط به ثبت آماری در سامانه جامع تجارت، اخذ شناسه کالا و رهگیری، ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها و تعیین منشاء ارز کالاهای وارداتی می‌باشد.

طرح آبرسانی سنندج افتتاح می‌شود

چند سالی می‌شود که آب مخزن سد قشلاق سنندج به دلیل تغذیه‌گرایی دچار تغییر در طعم و بو شده و این موضوع، نارضایتی مردم را به دنبال داشته است، تا اینکه تصمیم بر این شد برای رفع این مشکل، از سد آزاد بطور مستقیم، آب به سنندج می رسد. طرح آبرسانی سنندج از بهمن سال ۱۳۹۹ آغاز شد. آب شرب سنندج از اولویت‌دارترین پروژه‌های کشور در دولت سیزدهم قرار گرفت. اکنون با یک کار جهادی و شبانه‌روزی آماده افتتاح است. با بهره برداری از این طرح، سالانه امکان آبرسانی ۵۷ میلیون مترمکعب آب به شهر سنندج ایجاد شده است تا مردم از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره‌مند شوند. طراحی، ساخت، نصب، راه‌اندازی آن به طور کامل توسط متخصصان، کارشناسان ایرانی و تولیدکنندگان داخلی انجام شده است.

* رشد ۲۶۹ درصدی تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی

* حرکت جهادی برای ساماندهی انبارهای اموال تملیکی از یکسال پیش و با بازدید ریاست محترم جمهوری از انبارهای اموال تملیکی در بوشهر آغاز شده است.

* از یکسال پیش به منظور رفع موانع قانونی لایحه‌ای برای اصلاح قانون تاسیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و اساسنامه آن تنظیم و با قید دو فوریت به مجلس ارائه شد و منتظریم تا هر چه سریعتر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی آن را بررسی و تصویب نمایند، تا سرعت اصلاحات در این مجموعه بیشتر شود.

* طی یکسال گذشته توسعه و تجهیز انبارهای ۱۴ استان به مساحت ۱۳ هزار متر مربع بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.

* از ابتدای امسال تا ابتدای آذرماه نسبت به دوره مشابه سال گذشته ارزش تعیین تکلیف کالا بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان و با رشد ۲۶۹ درصد مواجه بوده است.

این خبر تکمیل می‌شود…

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام این مستمری معلولان خیلی خیلی کم است. کمک کنید

  • ناشناس

    مستمری مددجویان خيلي کم است کمک کنید