خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۸۴۶۹

خاندوزی: کمک هزینه نانوایان دوبرابر شد

خاندوزی: کمک هزینه نانوایان دوبرابر شد

خاندوزی صبح امروز در نشست خبری اعلام کرد که کمک هزینه نانوایان از امروز دو برابر شده است، همچنین پرداخت یارانه نان ادامه خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌سخنگوی اقتصادی دولت ضمن تاکید بر اینکه یارانه نان حذف نمی‌شود، اعلام کرد: طرح هوشمندسازی یارانه نان از شب گذشته آغاز و کمک‌هزینه نانوایان دو برابر شده است.

افزایشی برای یارانه‌ها پیش‌بینی نشده است

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: به سبب عدم وجود منابع پایدار و برای جلوگیری از کسری بودجه دولت افزایشی برای یارانه‌ها پیش‌بینی نشده است.

وی ادامه داد: در بحث کالابرگ الکترونیکی، حکم مربوط به عرضه کالاهای اساسی براساس قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ در ارتباط با قانون بودجه سال جاری است و باید دید که آیا این حکم در لایحه بودجه سال آینده تکرار خواهد شد یا خیر.

سید احسان خاندوزی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود با بیان اینکه عوامل متعددی در افزایش اشتغال تاثیرگذار است، اظهار کرد: تسهیل مجوزهای کسب و کار در این زمینه موثر است و با اصرار دولت برای تسهیل این امر امیدواریم که اصلاح نظام اداری و اجرایی کشور ادامه یابد.

خاندوزی گفت: تعداد شاغلین بخش صنعت به بالاترین آمار در چند سال گذشته رسید.

سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد: نرخ بیکاری مردان ۰/۶ درصد و نرخ بیکاری زنان ۱/۵ درصد نسبت به ۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

وزیر اقتصاد گفت: در فصل پاییز امسال نسبت به فصل مشابه سال گذشته بیش از ۵۳۰ هزار افزایش خالص اشتغال داشته‌ایم. ۷۵۷ هزار نفر بیش از سال قبل ایجاد اشتغال شده است.

وی افزود: ۹۸۰ قاعده و شرط اضافی را برای اعطای مجوزها حذف کردیم و نیز این شروط اضافه تا امروز نه مجوز قانونی داشته و نه مصوبات دولت ردپایی داشته، بلکه صلاح‌دید دستگاه‌ها بوده است.

عرضه ۶.۲ میلیارد دلار ارز در سامانه نیما

خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت گفت: از اول دی ماه ۶.۲ میلیارد دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده است.از این میزان ۱.۲ میلیارد مربوط به شرکت‌های نفتی، ۱.۷ میلیارد دلار مربوط به پتروشیمی‌ها و ۳.۳ میلیارد دلار نیز مربوط به ارز صادرکنندگان بوده است که با نرخ حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان در سامانه نیما عرضه شده است. هم‌زمان و به منظور تامین نیاز اسکناس، ۳۲۰ میلیون دلار در بازار متشکل عرضه شده است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی به منظور مقابله با کانال‌های فعال در شبکه‌های مجازی ساعت کاری بازار متشکل را از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ تعیین کرده است و بازار متشکل در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز فعال خواهد بود.

دستورالعمل خودرویی شورای رقابت کمک کننده نبود

سخنگوی اقتصادی دولت گفت:جزئیات دستورالعمل شورای رقابت در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا کمک کننده نبود. در حال رایزنی با مراجع قانونی هستیم.

وی ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق‌ساز و کار بورس کالا همچنان مورد استفاده قرار خواهد گرفت اما این مصوبه نیاز به تصویب در صحن مجلس دارد.

وزیر اقتصاد اعلام کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲، خودروهای داخلی از ابتدای سال آینده در بورس کالا عرضه می شود که برای نهایی شدن موضوع، این امر باید در صحن علنی مصوب شود.

آمار پرداخت تسهیلات بلاعوض به زلزله زدگان

خاندوزی گفت: ۳۵۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان تسهیلات بلاعوض به زلزله‌زدگان خوی تقدیم می‌شود.

مرحله سوم عرضه سکه در بورس کالا امروز توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود

احسان خاندوزی اعلام کرد: مرحله دوم عرضه سکه در بورس کالا امروز به پایان می‌رسد. بانک مرکزی مصر به کم کردن حباب در بازار سکه است و مرحله سوم هم امروز توسط بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: ورود بانک مرکزی به بازار سکه اثر مثبت داشت. اما افزایش قیمت‌های جهانی سبب رشد مجدد تقاضا شد.

مولدسازی در اتاق شیشه‌ای انجام می‌شود

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: مولدسازی طی سال‌های اخیر در قانون بودجه وجود داشته اما تاکنون محقق نشده است به طور مثال در سال ۱۳۹۹، ۴۰ همت برای مولدسازی در بودجه در نظر گرفته شده بود که عملکرد آن تنها ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: مصونیت تنها در اجرای تصمیمات رسمی وجود دارد و مفسدین مصونیتی نخواهند داشت.مولدسازی و اجرای قانون در یک اتاق شیشه‌ای و پیش چشم ۸۵ میلیون نفر انجام خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    بنام خدا
    با سلام
    چون خرید نان یارانه ای و نیمه یارانه ای با دستگاههای کارتخوان جدید(پوز جدید) انجام میشود برخی از نانوایی ها با ندادن رسید مشتری پوزهای جدید به مردم (با زیاد زدن تعداد نان و نایلون) گرانفروشی میکنند؟!
    لطفأ پیگیری کنید!
    با تشکر!

  • مردانه

    آقای خاندوز: شما کفیه یک تراز و حساب میکنی ولی کفیه دوم هیچ وقت حساب نمیشه شما پشت میز نشسته ای همش دستور میدهید شما باید ازتو نانوایی کار کنید زحمت بکشید تا خرج دخل آنها رو حساب کنید یک نانوایی نه حق اولاد ونه حق مسکن نه حق زن نه در جشن ها هدیه پنج میلیون تومانی دریافت میکنه بلکه یک قشر پر زحمتکش فقط جون میکن به مردم خدمات میدن آقای خاندوز شما با حقوق چند میلیون تومانی خودتو با نانوایی های زحمتکش مقایسه نکنید سال ها نانوایی ها با پول کم وگرونی سرسام آور بازار دست پنجه نرم میکنند شما آرد را به نانوایی ها مفت هم بدید فقط پول کارگر را کفاف نمیکنه الان دستمزد کار گر ۵۰۰هزار تومان میباشد حساب کنید پول بیمه تامین اجتماعی وآرد وکرایه آرد و خمیر مایه ونمک وآب وبرق و گاز و صبحانه و اجاره بها نانوایی ها که چند برابر شده آیا یک نانوایی چطور میتواند خرج زندگی شو در بیاورد آقای خاندوز الان قیمت در بازار رو کسی نمیبینه گوشت کیلو یی ۶۵۰هزار تومان مرغ۵۸۰تومان همه چیز در بازار قیمت ها رفته کلا بالا کسی جلودارش نیست خاندوز لطفا به بازار هم برسید

  • سید

    آقای خاندوزی.فقط کرایه مغازه نانوایان در سال جاری از 2میلیون شده 5میلیون 4میلیون کمک هزینه دادی نانوا .‌‌‌‌‌‌‌. که چی .صدقه هم میدهی درست بده.مگر ارث بابا تان از نانوا میخواهی .