کد مطلب: ۲۱۱۴۷۶

نظارت کمیسیون اصل ۹۰ بر مراحل استخراج داده‌های جعبه سیاه هواپیما

نظارت کمیسیون اصل ۹۰ بر مراحل استخراج داده‌های جعبه سیاه هواپیما

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید خود و کارشناسان این کمیسیون از فرودگاه یاسوج، بر ضرورت یافتن جعبه سیاه هواپیمای ATR تاکید کرد و گفت: کارشناسان این کمیسیون از بدو یافتن تا استخراج داده‌ها بر آن نظارت خواهند کرد.

بهرام پارسایی، اظهار کرد: پیرو جلسات قبلی کمیسیون اصل ۹۰ با سازمان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی آسمان، امروز به همراه کارشناسان کمیسیون و همچنین آقای زارعی نماینده بویراحمد و دنا از فرودگاه یاسوج بازدید کردیم و با مدیر بحران این استان و معاونین استانداری نیز دیداری داشتیم که در این دیدار اقداماتی که از روز حادثه تا امروز انجام شده بود، تشریح شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: کمیسیون اصل ۹۰ مطالبه خود را از مدیریت بحران استان که مسئول پیگیری این سانحه است مطرح کرد و از آنها برای روشن کردن حقایق کمک خواست که ما منتظر دریافت توضیحات مکتوب فرودگاه نیز هستیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: در کنار پیگیری‌هایی که برای یافتن اجساد هموطنان‌مان که در این حادثه جان‌شان را از دست دادند انجام می‌شود، آنچه می‌تواند به حل موضوع کمک کند دستیابی به جعبه سیاه هواپیماست که طبق گفته‌های مسئولین، نقطه‌زنی شده اما علیرغم اینکه محل قرار گرفتن و نصب جعبه سیاه مشخص است، گفته می‌شود که دسترسی به آن امکان‌پذیر نیست به ویژه اینکه بارش برف در ارتفاعات دسترسی به محل حادثه را دشوار می‌کند.

پارسایی با بیان اینکه با توجه به رویت دم هواپیما که جعبه سیاه در آن قرار دارد این جعبه باید سالم باشد، گفت: اصرار جدی ما این است که جعبه سیاه با کمال دقت مکان‌یابی شود و با نظارت منتقل شود.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: کارشناسان کمیسیون اصل ۹۰ هم از بدو یافتن آن تا استخراج داده‌ها بر آن نظارت خواهند کرد. در واقع بخش اعظمی از پیگیری ما به جعبه سیاه بر می‌گردد که در دسترس قرار گیرد.

وی در پایان همچنین گفت: هیات اعزمی از سوی کمیسیون اصل ۹۰ با یکی از خانواده‌های داغدار در سانحه سقوط هواپیما که سه عضو خود را در این حادثه از دست داده بودند، ملاقات کرده و انتظار آنها نیز علاوه بر تعیین تکلیف اجساد عزیزشان، روشن شدن حقیقت موضوع است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.