کد مطلب: ۵۵۳۸۴۰

قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: 

مردم در بورس بی‌پناه ماندند/ شورای عالی بورس باید نهادی مردمی باشد

مردم در بورس بی‌پناه ماندند/ شورای عالی بورس باید نهادی مردمی باشد

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، با اشاره به اینکه در ماجرای بورس مردم بی‌پناه ماندند، گفت: شورای عالی بورس باید نهادی کاملا مردمی باشد و باز هم باید ناظری مردمی فعالیت آن را کنترل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در نشستی با فعالان بازار سرمایه حضور داشت. گزیده‌ای از سخنان این نامزد انتخاباتی را در ادامه می‌خوانید.

- موضوعات بازار سرمایه بسیار متنوع است. مردم به سمت بازار سرمایه سرازیر شدند؛ در این شرایط عده‌ای اخطار دادند، برخی تماشاگر بودند و گروهی مردم را تشویق کردند. بعد موضوع به یک مشکل تبدیل شده و مردم بی‌پناه ماندند.

-ما به هر جا سرک می‌کشیم موضوع همان حکمرانی بد و سو عملکرد است. فرماندهی غیر دقیق، عدم یکپارچگی و عدم سیاست‌گذاری‌های با ثبات، مجموعه این مولفه‌ها در حوزه‌های متفاوت باعث ناکارآمدی شده است.

-امروز چهار بازار در کشور داریم؛ بازاهای مالی، پولی، سرمایه و بیمه‌های اجتماعی که هرکدام به صورت منفرد و مستقل مدیریت می‌شوند. در اصلاح روش حکمرانی باید یک فرمانده، مدیریت اجرا را برعهده گرفته و یک شورا برای مجموعه بازار تصمیم بگیرد چون این بازارها روی هم تاثیر و تاثر دارند.

-سرمایه‌گذار همیشه دنبال سود بیشتر بوده، به خصوص در کشور ما که تورم وجود دارد و پول نقد در اولویت است. سرمایه‌گذار در این شرایط ترجیح می‌دهد پولش را به گونه‌ای در بازار ببرد که هم نقد باشد و هم نقد نباشد، تا هرجا احساس خطر کرد بتواند پولش را نقد کند. آنچه ما به دنبال آن هستیم، اصلاح این بی‌ثباتی‌ها و معضلات است.

-شورای عالی بورس باید نهادی کاملا مردمی باشد و باز هم باید ناظری مردمی فعالیت آن را کنترل کند. علاوه بر این اگر نیمی از فعالان بازار بگویند مصوبه‌ای را قبول نداریم و درخواست دادند، مصوبه باید باطل شود. در این صورت، روندی مردمی و قابل کنترل ایجاد می‌شود.

-در روش استفاده از ذی‌نفعان برای سیاست‌گذاری، اجرا و نظارت، طبیعتا سطح پاسخگویی نیز بالا خواهد رفت و خودکنترلی محقق می‌شود و دولت صرفا تنظیم‌کننده مقررات خواهد بود.

-سطح آگاهی و سواد باید افزایش پیدا کند، سواد نه به معنای خواندن و نوشتن، بلکه سطح سواد حقوقی، مالی، در مردم باید بالا برود و این به علت عدم گفتگوی مداوم با آنهاست.

-برای بازار سرمایه هم باید به صورت ضربتی مشکلاتی که اتفاق افتاده را حل کنیم و هم به صورت بلندمدت به اصلاح آن بپردازیم. ما می‌خواهیم بگوییم دوران اینکه افرادی بزنند و در بروند تمام شده است و اگر کسی بخواهد از بازار سواستفاده کند به سراغش خواهیم رفت، رهایش نمی‌کنیم و رفتارش را تنظیم خواهیم کرد.

-اگر مساله رقابت و عدم انحصار در کشور را حل کنیم، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد. باید به سمتی برویم که بازار رقابتی هم در داخل ایجاد شود و هم در منطقه بازار توسعه پیدا کند.

منبع: مهر

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    زنده باد

  • ناشناس

    زنده بادقاضی زاده هاشمی

  • ناشناس

    عشق قاضی زاده هاشمی انشاالله بتونه اعتماد رابه جامعه برگردانه مارای می دهیم باانتخاب اصلح بوی خدمت میاید

  • کارشناس ارشد

    اقای قاضی زاده شما احتمالا یکی از گزینه های بنده هستید ولی با تمام احترام باید بیان کنم بازار بیمه،سرمایه و … همگی بنام بازارهای مالی(دارایی های غیر فیزیکی) شناحته میشوند لطفا کمی سخته و سنجیده تر صحبت کنید
    با تشکر

  • ناشناس

    تا الان خواب بودند ایشون
    یا نماینده مجلس سویس بودند؟

  • علی

    خواهش میکنم از مدیران بورس دولت مجلس و…….که پیام ما را میخوانند یه فکری بحال سهام ومعلم و فسا کنند بالای ۸۰ درصد در ضرر هستیم بازم در صف فروش هست لطفا پیگیری کنید

  • مهدی ر

    مرد اول گام دوم سلام

  • ناشناس

    همش زیر سر حسن کلید با بازی همتی از خدا بیخبر