کد مطلب: ۵۲۰۸۱۵

رابرت مالی:

نظر ما روی مذاکرات مستقیم است

نظر ما روی مذاکرات مستقیم است

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: نظر ما این است که مذاکرات مستقیم بسیار موثرتر هستند و درصد کمتری برای سوتفاهم باقی می‌گذارد. با این حال برای ما محتوای مذاکره مهمترین از فرمت آن است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که واشنگتن معتقد است لغو تحریم‌ها باید بخشی از پروسه‌ای باشد که ایران و آمریکا هر دو گام‌هایی برمی‌دارند.

مالی در گفتگو با اکسیوس اظهار کرد: ما قصد نداریم گفتگوها بر سر برجام را وابسته به انتخابات ایران کنیم. حرکت ما براساس دفاع از منافع امنیت ملی امریکاست.

وی افزود: به عبارت دیگر، ما به خاطر انتخابات ایران به امور سرعت نمی بخشیم یا آن را اهسته نمی‌کنیم.

مالی گفت که امریکا برای ایران روشن ساخته است که اماده ی مشارکت در پروسه ای دیپلماتیک برای بازگشت دوجانبه به برجام است.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خاطرنشان کرد: نظر ما این است که مذاکرات مستقیم بسیار موثرتر هستند و درصد کمتری برای سوتفاهم باقی می‌گذارد. با این حال برای ما محتوای مذاکره مهمترین از فرمت آن است.

وی ادامه داد: گام‌‍های احتمالی امریکا در رابطه با تحریم‌ها می‌تواند روی میز قرار گیرد اما باید ابتدا با ایران وارد گفتگو شویم، مستقیم یا غیرمستقیم.

مالی تصریح کرد: رئیس جمهور گام‌های یکجانبه در بحث لغو تحریم‌ها برنمی‌دارد. هرگونه اقدام اساسی توسط امریکا باید بخشی از پروسه‌ای باشد که هر دو طرف گام برمی دارند.

منبع: انتخاب

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.