کد مطلب: ۳۹۱۹۱۶

ادامه روند افزایشی قیمت نفت برای پنجمین روز / طلای سیاه به کانال ۶۵ دلار وارد شد

ادامه روند افزایشی قیمت نفت برای پنجمین روز / طلای سیاه به کانال 65 دلار وارد شد

به دنبال کاهش بیش از میزان انتظار ذخایر نفت در آمریکا، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه برای پنجمین روز به روند افزایشی خود ادامه داد.

به دنبال کاهش بیش از میزان انتظار ذخایر نفت در آمریکا، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه برای پنجمین روز به روند افزایشی خود ادامه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز، این در حالی است که سرمایه‌گذاران در انتظار کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی برای اولین بار طی 10 سال گذشته هستند.

هر بشکه نفت خام برنت با 0.5 درصد افزایش، به 65.05 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با همان میزان رشد با قیمت 58.33 دلار معامله شد.

با این حال گزارش‌ها نشان می‌دهد، به دلیل نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضا، نفت برنت در ماه جاری (جولای) با افت 2.3 درصدی مواجه بوده است.

گزارش‌ها از موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد، هفته گذشته ذخایر نفت و بنزین آمریکا روند کاهشی داشته است.

موجودی نفت خام در ایالات متحده در هفته منتهی به 26 جولای شش میلیون بشکه کاهش یافت و به 443 میلیون بشکه رسید. این در حالی است که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، کاهش 2.6 میلیون بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند.

همچنین در حالی که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند ذخایر بنزین در آمریکا 1.4 میلیون بشکه کاهش خواهد یافت، با کاهش 3.1 میلیون بشکه‌ای مواجه شد.

اگر این داده‎ها روز چهارشنبه از سوی دولت آمریکا تایید شود، بدین معناست که ذخایر نفت خام آمریکا برای هفتمین هفته متوالی کاهش یافته است. این طولانی‌ترین دوره کاهش ذخایر نفتی این کشور از ژانویه 2018 است. در آن زمان ذخایر نفت ایالات متحده به مدت 10 هفته کاهش یافت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.