کد مطلب: ۴۴۹۳۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه / عربستان کاهش تولید را عمیق‌تر می‌کند

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه / عربستان کاهش تولید را عمیق‌تر می‌کند

پس از آنکه سه کشور عربستان، امارات و کویت اعلام کردند، تولید خود را از ماه آینده میلادی کمتر خواهند کرد، قیمت نفت در معاملات امروز اندکی رشد کرد.

به‌دنبال انتشار خبری مبنی بر اینکه عربستان قرار است از ماه آینده میلادی کاهش تولید را عمیق‌تر کند، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه اندکی افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این در حالی است که روز گذشته به‌دلیل موج دوم شیوع کرونا در شمال چین و کره جنوبی، قیمت طلای سیاه پس از دو هفته صعودی به روند نزولی بازگشته بود.

هر بشکه نفت خام برنت امروز با ۰٫۹ درصد افزایش به ۳۰٫۱۱ دلار رسید و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک درصد رشد با قیمت ۲۴٫۷۷ دلار معامله شد.

شب گذشته پس از کاهش قیمت نفت، عربستان سعودی اعلام کرد از ماه آینده تولید خود را روزانه یک میلیون بشکه دیگر کاهش خواهد داد و در نهایت به ۷٫۵ میلیون بشکه خواهد رساند. این رقم ۴۰ درصد کمتر از تولید عربستان در ماه آوریل خواهد بود.

امارات متحده عربی و کویت هم اعلام کردند که از ماه ژوئن در مجموع تولید خود را ۱۸۰ هزار بشکه دیگر در روز کاهش خواهند داد.

انتشار این اخبار و به‌دنبال آن خوش‌بینی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران موجب شد قیمت نفت برنت امروز بار دیگر به کانال ۳۰ دلار بازگردد.

توافق کاهش تولید اوپک‌پلاس از ابتدای ماه می اجرایی شده و بر اساس این توافق تمامی کشورهای تولیدکننده نفت از جمله ایالات متحده آمریکا تولید خود را در مجموع ۹٫۷ میلیون بشکه در روز کاهش داده‌اند.

از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون با شیوع ویروس کرونا ، تقاضا برای نفت کاهش یافته است. کاهش تقاضا از یک‌سو و آغاز جنگ نفتی عرستان از سوی دیگر، افت شدید قیمت‌ها را در این بازار موجب شده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.