کد مطلب: ۴۷۱۷۹۱

نقاط پرتصادف شهر تهران را روی نقشه ببینید

نقاط پرتصادف شهر تهران را روی نقشه ببینید

لایه پرتصادف با هدف آگاهی کاربران و کاهش میزان تصادفات به مسیریاب بلد اضافه شده است و در هنگام نزدیک شدن وسیله نقلیه به نقاط پرتصادف به کاربر هشدار داده می‌شود.

به طور متوسط ماهیانه 82 نفر به دلیل حوادث رانندگی در شهر تهران جان خود را از دست می‌دهند و از هر دو شهروندی که بر اثر حوادث رانندگی در تهران کشته می‌شوند حداقل یک نفر عابر پیاده است. همچنین روزانه صدها تصادف کوچک و بزرگ در شهر تهران رخ می‌دهد که منجر به صدمات مالی و جانی زیادی به افراد می‌شود. آگاهی از مناطق پرتصادف و افزایش دقت در هنگام عبور و مرور در این مناطق می‌تواند به کاهش تصادفات کمک به‌سزایی کند.

مسیریاب بلد بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، 1255 نقطه پرحادثه را برای آگاهی شهروندان به مسیریاب بلد اضافه نموده است. لایه پرتصادف با هدف آگاهی کاربران و کاهش میزان تصادفات به مسیریاب بلد اضافه شده است و در هنگام نزدیک شدن وسیله نقلیه به نقاط پرتصادف به کاربر هشدار داده می‌شود.

1qa 1

ویژگی‌های مسیریاب فارسی بلد

مسیریابی سریع

اولین و مهم‌ترین ویژگی در مسیریاب بلد این است که به دلیل برخورداری از فناوری هوش مصنوعی و دسترسی به اطلاعات ترافیکی بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد به کاربران نشان دهد. علاوه بر این به ازای دو مبدا و مقصدی که کاربر بر روی نقشه مشخص می‌کند، چند مسیر پیش روی او می‌گذارد. مسیر پیشنهادی اپلیکیشن معمولا بهترین انتخاب برای رهایی از محدوده‌ی ترافیک و راهبندان‌های در طول مسیر است.

مسیریاب سخنگوی فارسی

یکی از مزیت‌های مسیریاب‌های بومی استفاده از زبان فارسی است تا همه کاربران امکان استفاده از این مسیریاب‌ها را داشته باشند. مسیریاب بلد با فونت فارسی خوانا و صحبت به زبان فارسی این امکان را برای همه فراهم نموده است تا با هر سطح تحصیلاتی بتوانند از مزایای این اپلیکیشن استفاده نمایند. طراحان مسیریاب فارسی بلد به تنوع زبانی و قومیتی در کشورمان هم بی‌توجه نبوده‌اند. به همین خاطر علاوه صدای ترکی و عربی هم به این اپلیکیشن اضافه شده است تا کاربران دستیار صوتی هم‌زبان خودشان را داشته باشند.

تشخیص محدوده طرح ترافیک

مسیریاب بلد در تمام شهرهایی که طرح ترافیک اجرا می‌شود، محدوده طرح ترافیک را با رنگ‌های آبی و قرمز مشخص کرده است. هنگام مسیریابی در داخل طرح به کاربر هشدار می‌دهد و همچنین ساعت اتمام آن را پایین صفحه موبایل اعلام می‌کند. در مورد تهران دو محدوده‌ی طرح ترافیک با دو رنگ قرمز و آبی برای حلقه اول و دوم ترافیک مشخص شده‌اند. علاوه بر این مسیرهای جایگزین برای دور زدن طرح ترافیک به کاربر پیشنهاد می‌شود.

2wqa

مسیریابی ترکیبی

برای استفاده از سرویس حمل‌ونقل عمومی نیز می‌توانید از مسیریاب بلد استفاده نمایید.. زمانی که افراد مقصد و مبدا خود را مشخص کنند با پیشنهادهای مختلف برای استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی روبرو می‌شوند که شامل ترکیب استفاده از تاکسی، مترو، اتوبوس و پیاده‌روی کوتاه می‌شود. علاوه بر این امکان درخواست تاکسی اینترنتی تپسی هم به صورت مستقیم از روی نقشه‌ی بلد فراهم شده تا کاربر با دقت بالاتر مقصد مورد نظر خود را انتخاب کند و سپس به راحتی درخواست سرویس‌های مکان مورد نظر خود را از تپسی بدهد.

نقشه و مسیریابی بدون دسترسی به اینترنت

دیگر با داشتن بلد نباید نگران ضعیف شدن اینترنت در گردنه‌ی کوه‌ها یا دل جنگل بود. با قابلیت نقشه آفلاین در بلد دسترسی ما به مسیریابی در این اپلیکیشن از بین نخواهد رفت. اگرچه امکان مطلع شدن از محدوده طرح ترافیک در نقشه آفلاین از بین می‌رود اما در این نقشه دیگر خبری از مشکلاتی که بابت ضعیف شدن پوشش‌دهی اینترنت و همچنین هزینه‌های بالای اینترنتی کاربران وجود داشت، نخواهد بود. برای استفاده از این ویژگی می توانید از قسمت منو بر روی گزینه دانلود نقشه آفلاین کلیک کنید و نقشه استان مورد نظر خود را دانلود کنید تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

کاربردهای متناسب با نیاز روز

هر روزه ویژگی‌های جدیدی متناسب با نیازهای روز به اپلیکیشن بلد اضافه می‌شود. برای مثال همزمان با برگزاری نمایشگاه الکامپ و نمایشگاه کتاب در سال 98 جایگاه غرفه‌های مختلف این نمایشگاه‌ها برا روی نقشه بلد قابل مشاهده بود تا کاربران بتوانند در کمترین زمان به محل مورد نظر خود برسند. بعد از زلزله‌ای که در اردیبهشت ماه سال 99 شهر تهران را لرزاند ویژگی دیگری نیز در صفحه اول نقشه بلد به نمایش گذاشته شد که با مراکز امن زلزله را نشان می‌داد. همچنین با افزایش تقاضا برای فعالیت در بورس طراحان این نقشه ویژگی‌ای برای دسترسی سریع‌تر به کارگزاری‌های بورس در بالای نقشه خود اضافه کردند. برای همین باید گفت که این نقشه صرفا نقش یک ربات برای مسیریابی افراد به مقصد را برعهده نداشته بلکه در بحران‌های اجتماعی، مراسم‌های جمعی و فعالیت‌های مشارکتی، مسئولیت مهمی برای آسایش و رفاه کاربران ایفا کرده است. مسیریاب اندروید و آیفون بلد را می‌توانید از وب‌سایت بلد دانلود نمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.