کد مطلب: ۱۵۸۴۴۷

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

نقش زنان در تولید ملی قابل قبول است

نقش زنان در تولید ملی قابل قبول است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه نقش زنان در تولید ملی قابل قبول است، گفت: 40 درصد فرآورده های تولیدی و کشاورزی مستقیما توسط زنان انجام می شود.

معصومه ابتکار در یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که در سالن همایش بوستان گفتگو آغاز به کار کرد، افزود: نقش زنان در تولید ملی و کشاورزی مهم است، چرا که در سال‌های گذشته با حمایت دولت و شهرداری سهم آنها در بازار کار رشد زیادی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی گفت: نقش زنان قابل توجه است چرا که با برنامه‌ریزی می‌توانیم در اشتغال بانوان تحصیلکرده اقداماتی را داشته باشیم.

ابتکار با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی زنان تحصیلکرده، افزایش اشتغال آنها در بازار کار است، اظهار کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری، جامعه زنان تحصیلکرده در تهران و سایر استان‌ها در حال افزایش است.

وی ادامه داد: در قانون برنامه ششم توسعه (ماده 80، بند سه) به صورت مشخص اشاره کرده که ساماندهی مشاغل زنان سرپرست خانوار و کارآفرین با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی پیگیری شود.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: امیدواریم با شهرداری تهران بتوانیم به این نتیجه برسیم که با هم‌افزایی بیشتر زنان سرپرست خانوار زیادی را ساماندهی و حمایت کنیم.

ابتکار اظهار کرد: در حوزه زنان، در نظر داریم تفاهم‌نامه‌ای را با شهرداری منعقد کنیم تا در رشد و توسعه فعالیت زنان سرپرست خانوار گام‌های موثری برداشته شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.