کد مطلب: ۲۰۲۳۶۱

نقش مهم احداث ۳ پتروشیمی در توسعه کهگیلویه و بویراحمد

نقش مهم احداث ۳ پتروشیمی در توسعه کهگیلویه و بویراحمد

وزیر نفت گفت: احداث ۳ پتروشیمی در توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی خواهد داشت.

بیژن نامدار زنگنه" پنجشنبه، ۱۹ بهمن ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که پتروشیمی گچساران قریب به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: پتروشیمی گچساران در فاز تجهیز قرار گرفته است و کمک‌های فنی در این حوزه انجام خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اظهارکرد: استان کهگیلویه و بویراحمد موقعیت ممتازی دارد و می‌تواند ارتقا یابد و این استان جغرافیای خوبی دارد و در اقتصادملی ایفای نقش می‌کند.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: این استان پل Bridge ارتباطی بین استان‌های مختلف شده است و گردشگری در این استان مهم است و مسائل فرهنگی و زیست محیطی در استای احداث پروژه پارک جنگی یاسوج لحاظ می‌شود.

زنگنه تصریح کرد: دو پتروشیمی در حال اجراست که پتروشیمی گچساران یک میلیارد دلار هزینه شده است و قریب به ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به پتروشیمی بویراحمد ادامه داد: احداث این پروژه بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دارد و تحول بزرگی در استان ایجاد می‌کند.

وزیر نفت عنوان کرد: پتروشیمی‌های دهدشت، گچساران و بویراحمد نقش مهمی در توسعه استان خواهند داشت.

زنگنه رفع مشکلات گزینش در حوزه بومی‌گرایی‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: محدودیت‌هایی در این حوزه وجود دارد که باید مشکلات در حوزه نیروی انسانی حل شود.

وی با اشاره به توسعه گازرسانی در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: میانگین بهره‌مندی از گازرسانی در این استان تا پایان امسال به ۸۰ درصد می‌رسد در حالی که میانگین کشوری ۷۵ درصد است.

منبع: رکنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.