کد مطلب: ۷۹۸۴۵۷

نقش مولدسازی در بودجه

نقش مولدسازی در بودجه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حدود ۸۰۰۰ همت، دارائی های شناسائی شده دولت تا امروز است که اگر ۱۰ درصد آنها در مولدسازی به کار گرفته شود، بخش عمده‌ای از ناترازی بودجه حل می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز ۲۶ فروردین ماه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: تقریبا در همه برنامه‌های توسعه، هر ساله نرخ رشد هشت درصدی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه با رصد وضعیت سالانه می‌بینیم نرخ بهره‌وری در کشور صفر است، در ادامه بیان کرد: بزرگ ترین چالش واحدهای راکد و نیمه فعال، تامین مالی است که همه این واحدها با بانک ها مشکل دارند لذا پیشنهاد این است از ظرفیت بازار سرمایه در این زمیه استفاده شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: قرار بود سال گذشته با همکاری وزارت اقتصاد، کارگروهی با حضور اتاق بازرگانی و معاونت اقتصادی استانداری، تیم بازار سرمایه را به کرمان دعوت کنیم تا بحث آموزش و عملیاتی در زمینه استفاده از این ظرفیت در واحدهای تولیدی دنبال شود که به دلیل انتخابات اتاق بازرگانی انجام نشد و باید در سال جاری این کار پیگیری و تامین منابع مالی برای افزایش ظرفیت واحدهای نیمه فعال و فعالیت واحدهای راکد در دستور کار شورای برنامه ریزی قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های استان بهره وری منابع آب در بخش کشاورزی است، گفت: سرانه مصرف آب کشاورزی در استان کرمان از متوسط کشور بیشتر است؛ در کشور ۹۰ درصد منابع آب در این بخش و در کرمان ۹۴ درصد در کشاورزی مصرف می شود و علی رغم کویری بودن استان، سالیانه ۶ میلیارد مترمکعب آب برداشت می کنیم و علی رغم همه اقدامات، دو سوم منابع آبی استان در آبیاری سنتی مصرف می شود که بخش عمده ای از این آب پرت است و در شورای برنامه ریزی باید برای این موارد تصمیمات میدانی بگیریم که اتفاق مثبتی به دنبال خواهد داشت.

پورابراهیمی تصریح کرد: در سرمایه گذاری نیز به منابع جدید نیاز داریم و یکی از مسائل مهم در رشد اقتصادی کشور، سرمایه گذاری است و ظرفیت ما در منابع خارجی می تواند تقویت شود. در کرمان برخی پروژه ها با سرمایه گذاری خارجی دارد جلو می رود اما افرادی کارشکنی می‌کنند که از دستگاه های نظارتی درخواست داریم در قبال این افراد اقدام جدی بکنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: موتور تولید تورم در اقتصاد کشور، ناترازی بودجه و ناترازی نظام بانکی است ضمن اینکه ناترازی صندوق های بازنشستگی نیز به آن اضافه می شود.

وی تصریح کرد: کار بسیار مهم در بودجه امسال، مولدسازی است که باید به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

پورابراهیمی بیان کرد: حدود ۸۰۰۰ همت، دارائی های شناسائی شده دولت تا امروز است که اگر ۱۰ درصد آنها در مولدسازی به کار گرفته شود، بخش عمده ای از ناترازی بودجه حل می شود.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی جدی برای تحقق شعار سال گفت: در تولید با توجه به برنامه دولت و سرفصل های استان، باید چارچوب مشخصی تهیه و در راستای کاهش تورم کار شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.