کد مطلب: ۳۶۲۷۱۸

نقش نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در افزایش اعتماد عمومی به بازار سرمایه

نقش نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در افزایش اعتماد عمومی به بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه می‌تواند به افزایش اعتماد و اقبال به ابزارهای موجود در بازار سهام منجر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرهنگ حسینی بازار سرمایه را طی چند سال اخیر در حال تحول و پوست‌اندازی شامل ایجاد حوزه‌های جدید معاملاتی و ابزارهای تازه عنوان کرد و ‌گفت: با در نظر گرفتن این موضوع که بازار سرمایه نقش مناسبی در بازار پول و بازار بدهی کسب کرده است، شاهد حضور استارتاپ‌های مختلفی در حوزه بازار سرمایه هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بنابراین گسترش این بازار و ورود بازیگران جدید سبب می‌شود که فاینکس 2019، محلی برای تبادل اطلاعات و معرفی محصولات جدید باشد.

وی با مثبت دانستن این رویداد برای معرفی خدمات بازار سرمایه به عموم مردم تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه می‌تواند به افزایش اعتماد و اقبال به ابزارهای موجود در این بازار منجر شود. در یک نمونه بسیار مهم، با وجود توقف صدور و ابطال صندوق‌های سرمایه‌گذاری در شعب بانک‌ها، شاهد استقبال سرمایه‌گذاران برای خرید این واحدها از طریق تامین سرمایه‌ها و سامانه‌های آنلاین بوده‌ایم.

مدیر عامل شرکت گروه صنعتی و معدنی امیر همچنین ابزارهای نوین مانند صندوق طلا و صندوق‌های کالایی را گزینه‌هایی جذاب برای مردم جهت سرمایه‌گذاری دانست که می‌تواند با معرفی مناسب، سبب جذب گسترده سرمایه‌های بازارهای مشابه و ابزارهای فیزیکی شود.

این فعال اقتصادی در ادامه تصریح کرد: گسترش حمایت از کسب و کارهای نوین برای حضور و معرفی ابزارها و فناوری‌های خود و همچنین پوشش مداوم و دائمی این موضوعات و ابزارهای بازار سرمایه در رسانه‌های مختلف می‌تواند به اثربخشی بیشتر چنین رویدادهایی منجر شود.

حسینی در بررسی بازار سرمایه در سال جدید، ضمن موثر دانستن ریسک‌های خارجی و داخلی در این بازار گفت: این در حالی است که افراد بسیاری ریسک مقدار فروش و قیمت شرکت‌ها را به عنوان ریسک اصلی می‌دانند؛ همچنین بازار سرمایه با ریسک در خصوص دخالت‌های دستوری دولت مواجه است، موضوعی که در نیمه نخست سال 1397 به شدت مشاهده شد، به‌طوری که همچنان شاهد ارز چندین نرخی و قیمت‌گذاری دولتی برخی از محصولات و فشار بر تولیدکنندگان و صادرکنندگان هستیم.

وی اضافه کرد: با این حال، با فرض باقی ماندن وضعیت تولید و فروش سال 97 در سال جدید، بازار سرمایه پتانسیل رشد سودآوری مناسب تحت تاثیر رشد قیمت ارز را دارا است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.