کد مطلب: ۸۱۸۱۹۲

عشقی: معاملات دو طرفه از امروز آغاز می‌شود

عشقی: معاملات دو طرفه از امروز آغاز می‌شود

رئیس سازمان بورس از دوطرفه شدن بازار سرمایه خبر داد و تاکید کرد که روند معاملات دو طرفه از امروز و با بحث قرارداد آتی سهام راه‌اندازی می‌شود. مجید عشقی بیان کرد: این اقدام کمک زیادی به ثبات بازار خواهد کرد با این حال ابزار پیچیده‌ای است که فعالان حرفه‌ای باید از آن استفاده کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آیین گشایش نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، میزبان رئیس سازمان بورس بود. مجید عشقی در این مراسم با تاکید بر اهمیت سواد مالی، از راه‌اندازی مرکز افکارسنجی در بستر بازار سرمایه خبر داد و گفت: بر اساس نتایج افکارسنجی، برنامه‌ریزی برای توسعه سواد مالی را در دستور کار قرار می‌دهیم و حتی در تلاش هستیم تا درس سواد مالی در کتب درسی آموزش‌و پرورش هم گنجانده شود.

وی با تاکید بر جایگاه ویژه بخص خصوصی در صنعت مالی بیان کرد: بخش عمده خدمات بازار سرمایه توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود. اغلب کارگزاری‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها متعلق به بخش خصوصی هستند.
عشقی بیان کرد: اگر با ۱۰ سال قبل مقایسه کنیم، در حوزه کارگزاری ۱۰ کارگزار برتر یا بانکی و یا از بخش عمومی بودند اما الان رد پای آنها در برابر شرکت‌های خصوصی ضعیف شده است.
رئیس سازمان بورس بیان کرد: بحث خصوصی سازی در صنعت مالی مسیر خوبی رفته است و خدمات متنوع با بهره‌وری بالا به مردم ارائه می‌دهند. همچنین در چند سال گذشته اکثر نوآوری های مالی از سمت بخص خصوصی بوده و خدمات پررنگی ارائه داده‌اند. سازمان بورس هم از این ارتقا حمایت می‌کند.

نقش بازار سرمایه در توسعه اقتصادی

عشقی در ادامه به بررسی نقش بازار سرمایه در توسعه اقتصادی پرداخت و گفت: افزایش مشارکت مردم و مردمی‌سازی اقتصاد هدف بازار سرمایه است. کار ویژه امسال پذیرش بخش خصوصی در بازار سرمایه و کمک به رشد تولید بوده است. همچنین تامین مالی از طریق انتشار اوراق بهادار مالی اسلامی و اوراق بدهی شرکتی توسط بخص خصوصی بورسی و غیر بورسی نیز در دستور کار بوده و ادامه دارد.
رئیس سازمان بورس بیان کرد: پذیرش شرکت‌های خصوصی اولویت بورس و فرابورس است همان‌گونه که امسال هم شاهد بودیم هر هفته یک عرضه اولیه انجام شده و این روند ادامه دارد. همچنین انجام سفرهای منظم به استان‌های اقتصادی و آَشنایی با فعالان و ابزارهای بازار در دستور کار است.
عشقی در ادامه به هدفگذاری برای تامین مالی شرکت‌های بزرگ دارای رتبه اعتباری بالا و سرعت دادن به افزایش سرمایه شرکت‌ها تاکید کرد و افزود: الکترونیکی کردن فرآیندهای پذیرش و تامین مالی و انتشار اوراق از اولویت‌های سازمان است.

رئیس سازمان بورس همچنین از آموزش نحوه انتشار اوراق بدهی خبر داد و گفت که امروز از صکوک پلاس رونمایی میشود. همچنین صندوق های بازنشیتگی تکمیلی در همین نمایشگاه آغاز به کار می‌کنند که با کمک بخش خصوصی و عمومی بازار تشکیل شده‌اند.

گفتنی است نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی از امروز تا نوزدهم خردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، پذیرای شرکت‌های فعال در صنعت مالی و علاقه‌مندان به این حوزه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سیروس

    درهیچ جای دنیا دولتی درخصوص بخش خصوصی نمییایدشرکتهای پرسودوبازده دولتی روبه بخش خصوصی وکذارنمایدبلکه شرکتهای دولتی که برای دولت هزینه بر وزییان اورندروبه بخش خصوصی وکذارمینمایداین یک سیاست فکری هردولتی میباشد

    • ناشناس

      ریاست سازمان از کلماتی استفاده کرد کهدخود معنی ومفهوم انرا نمیدانست بیچاره سرمایه گذارانی که ایشان ودوستان رانت خوارشان مسولیت انرا بعهده دارند

    • مالباخته بورس

      متاسفانه بازدهی سالیانه نمادهای وپاسار، کگل ووووووووو دروغ های شمارا فاش می کند بازدهی منفی بیست درصد سالیانه با این تورم را هنرمی دانید وازموفقیت دم می زنید؟ !!!!!

  • فرهادی

    اینقدر بازار را بازی دادن و بیش از ۳ سال منفی کردن که خیلی از انسانهایی که لبیک گفتند به کار و تولید و سرمایه هایشان را تقدیم بورس کردند امروز سرمایه های انان منفی و بی ارزش گردیده است حاصل منفی کردن بازار طی چند سال متمادی حاصلش تورم و رشد قیمت کالاها هر روز است

  • خراسانی

    ۳ سال پیش ۱۰ میلیارد تومان پول با ارزش خود و خانواده ام را وارد بورس کردم حالا بسیاز پشیمان هستم سرمایه ام امروز فقط ۵ میلیارد تومان شده است و قیمت تمام کالاها در این مدت بیش از ۱۵ برابر رشد کرده است بی خود نیست بعضی ها بفکر دلالی و واسطه گری در امر سکه و مسکن و ویلا و خودرو و کاغذ و مواد غذایی و لوازم یدکی و…..هستند

  • حمیدی

    چقدر و چند سال دیگه اصلاح و بی ارزش کردن سرمایه مردم در بورس با منفی کردن ها و عدم رشد قیمت سهم ها و افزایش تورم و افزایش قیمت کالاها

  • ناشناس

    برای نیک نامی سالها باید رنج وزحمت کشید ولی برای بدنامی زمان زیادی نمیخواهد ..
    بورس بدنام کردن دولت قبلی دیگه از دید مردم تله است .اعتمادی اصلا نیست ..ملیاردها ملیارد سرمایه ملت بفنا دادن این بزرگان و دولتمردان ….

  • ناشناس

    اینم ملت رو اوسکول کرده

  • بازنده

    سلام به آقای عشقی بگید اگر نوسانگیری دوستاشون تموم شد اجازه بدن بورس یه حرکتی بکنه بخدا خیلی تو ضرر هستیم!

  • ناشناس

    اینها یه درد سهامدار حقیقی برای جلوگیری از نابودی سرمایه اش نمی خورد.
    بالاخره یک روزی بورس صاحب پیدا می کند.

  • زهرا

    بازار دو طرفه وقتی که 80 درصد سهام در اختیار حقوقی باشد. تبدیل میشود به شمشیری دو لبه برای غارت سهامدار خرد.
    بازار دو طرفه خیلی خوبه اما زمانی که زیرساختها و قوانین درست و اصولی باشد.
    بازاری که حقوقی با رنج کشی های مثبت و منفی مسلح به داس الگوریتم هر روز سهامدار خرد را درو میکند. اینبار بصورت دو طرفه اینکارو میکنه یکبار در رفت و بار دوم در برگشت.
    فروشهای حقوقی سنگین با رنج منفی امروز در گروه خودرو و پالایش بدون واهمه زیر نگاه مجسمه ای بنام ناظر چه پیامی به بازار مخابره میکند؟؟

  • غلامرضا

    یا سود سهام مردم رابپردازید یا سهام آنها راافزایش دهید. شما که هیچکدام را انجام نمی دهید. پس با پول مردم دربورس چکار می کنید؟