کد مطلب: ۴۰۵۱۸۶

برندگان جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۱۹ معرفی شدند

برندگان جایزه نوبل اقتصاد 2019 معرفی شدند

جایزه علوم اقتصادی بانک مرکزی سوئد که به جایزه نوبل اقتصاد معروف است امسال به سه اقتصاددان به نام‌های آبیجیت بانرجی، استر دوفلو از انستیتو فناوری ماساچوست و میشل کرمر از دانشگاه هاروارد رسید.

جایزه علوم اقتصادی بانک مرکزی سوئد که به جایزه نوبل اقتصاد معروف است، امسال به سه اقتصاددان به نام‌های آبیجیت بانرجی، استر دوفلو از انستیتو فناوری ماساچوست و میشل کرمر از دانشگاه هاروارد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از گاردین ، آکادمی سلطنتی علوم سوئد، جایزه نوبل را به دلیل مطالعات این سه اقتصاددان برای یافتن راه‌های کاهش فقر در سطح جهان به آنها اهدا کرد.

علی‌رغم پیشرفت‌های فراوان در این زمینه، هنوز یکی از مهم‌ترین مسائل در جهان کاهش فقر است. بیش از 700 میلیون نفر در جهان هنوز درآمدهای اندک دارند و همه ساله حدود پنج میلیون کودک زیر پنج سال در اثر بیماری‌هایی جان خود را از دست می‌دهند که با درمان‌های ارزان‌قیمت قابل پیشگیری است. همچنین نیمی از کودکان در جهان هنوز ناچار به ترک مدرسه هستند.

برندگان امسال رویکرد جدیدی را برای بهترین‌ راه‌های مقابله با فقر جهانی ارائه داده‌اند که به‌طور خلاصه شامل تقسیم این مشکلات به پرسش‌های کوچک‌تر، قابل کنترل‌تر و موثرتر برای بهبود نتایج آموزشی یا سلامت کودکان می‌شود.

در اواسط دهه 1990، میشل کرمر و همکارانش با استفاده از آزمایش‌های میدانی در غرب کنیا به این نتیجه رسیدند که این رویکرد تاثیر قابل توجهی بر بهبود نتایج آموزشی کودکان دارد.

آبیجیت بانرجی و استر دوفلو هم مطالعات مشابهی در مورد سایر موضوعات مربوط به فقر در کشورهای دیگر انجام داده‌اند.

دوفلو دومین زن برنده نوبل اقتصاد در 50 سال گذشته و همچنین جوان‌ترین نوبلیست اقتصاد است. او همسر بانرجی و متولد سال ۱۹۷۲ در شهر پاریس است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این دو اقتصاددان کتابی رو دارن به نام اقتصاد فقیر که بسیار خوندنیه و برای مسوولین آموزنده اس خوندنش

    • سیدابوالفضل

      ممنون

  • سعید

    پس احمدی نژاد چی؟بخاطر طرح هدفمندی یارانه ها…