کد مطلب: ۱۷۹۵۶۵

نوسازی ماشین‌آلات خط تولید دغدغه اساسی صنعتکاران سمنانی

نوسازی ماشین‌آلات خط تولید دغدغه اساسی صنعتکاران سمنانی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به فرسودگی 40 درصد ماشین‌آلات واحدهای صنعتی این استان گفت: نوسازی این ماشین‌آلات دغدغه اساسی صنعتکاران سمنانی است.

علی اصغر جمعه‌ای روز چهارشنبه افزود: برای کیفیت بخشی محصولات تولیدی و رقابت با بازارهای جهانی راهی به جز به روزرسانی ماشین آلات واحدهای صنعتی در سمنان وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اظهارداشت: بیش از 30 درصد واحدهای متوسط و کوچک سمنان برای تولید محصولات نیازمند به روز رسانی ماشین‌آلات هستند که دولت باید با ارائه ساز و کارهایی برای رفع این چالش اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای بزرگ استان سمنان به نسبت واحدهای صنعتی متوسط و کوچک در بحث استفاده از ماشین آلات به روز از جایگاه خوبی قرار دارند و براساس آمار موجود بیش از 70 درصد این واحدها از علوم روز در تولید محصولات استفاده می‌کنند.

جمعه‌ای تصریح کرد: یکی از علت‌های اساسی در تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران، نبود بازار فروش است و باید با نوسازی ماشین آلات خط تولید برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در سمنان تلاش کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: برجام در واردات و انتقال علم روز در بخش صنعت به ایران تأثیر گذار بوده است و در 2 سال گذشته بیش از 10 درصد از واحدهای صنعتی سمنان از این ظرفیت ارزشمند برای نوسازی ماشین آلات خط تولید بهره مند شدند.

وی با بیان این که اقتصاد سمنان برای شکوفایی نیازمند توجه به زیرساخت‌هاست، گفت: باید با رفع تنش آبی در تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان برای افزایش اشتغال پایدار در سمنان تلاش کرد.

جمعه‌ای ادامه داد: برگزاری همایش‌های اقتصادی می‌تواند در دراز مدت به کاهش نرخ بیکاری در سمنان بیانجامد و اتاق بازرگانی این استان با تمام توان برای راه اندازی واحدهای تولیدی جدید در سمنان تلاش می‌کند.

در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارائه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می‌رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.