کد مطلب: ۴۳۶۵۱۲

نکاتی درباره انتخاب دفتر ازدواج

نکاتی درباره انتخاب دفتر ازدواج

اولین قدم بعد از توافق دختر و پسر برای ازدواج انتخاب دفتر ازدواج برای عقد است. با انتخاب صحیح دفتر ازدواج متناسب با سلیقه و بودجه‌تان، می‌توانید این روز را تا ابد در ذهن خود و خانواده‌تان ماندگار کنید.

اولین قدم بعد از توافق دختر و پسر برای ازدواج انتخاب دفتر ازدواج برای عقد است. شاید برای خیلی از افراد انتخاب محضر خیلی از درجه اهمیت بالایی برخوردار نباشد، اما باید توجه کرد که این مکان تنها مکانی است که پیمان زناشویی آنها جاری می‌شود و عروس و داماد جلوی فامیل خود بله می‌گویند. بنابراین با انتخاب صحیح دفتر ازدواج متناسب با سلیقه و بودجه‌تان، می‌توانید این روز را تا ابد در ذهن خود و خانواده‌تان ماندگار کنید.

اما برای اینکه انتخاب خوبی داشته باشید و کاری کنید که این روز زیباتر و خاطره انگیزتر شود، چه مواردی را باید در انتخاب دفتر ازدواج رعایت کنید و در نظر داشته باشید؟ مسلما همه عروس و دامادها دوست دارند این مکان آنقدر شیک و مرتب باشد که بتوانند با تصاویر و ویدیوهایی که از این روز و در آن مکان ثبت می‌کنند، از انتخاب خود خشنود شوند.

به همین دلیل باید برای انتخاب دفتر ازدواج یا همان محضر مانند دیگر انتخاب‌ها در رسم و رسوم قبل از عروسی ، انتخاب لباس عروس ، تصمیمات مراسم عروسی مانند انتخاب تالار، سالن زیبایی، گل آرایی و کارهای بسیار دیگر، باید دقت را چاشنی تصمیم‌گیری خود کنید.

قبل از اینکه شما را در مورد انتخاب دفتر ازدواج راهنمایی کنیم، در مورد تصمیماتی که هنگام عروسی می‌توانند استرس زیادی به همراه داشته باشند، راهنمایی برای شما داریم. انتخاب و رزرو تالار و سالن زیبایی را باید بتوانید خیلی سریع و همچنین فکر شده انجام دهید. برای اینکه بتوانید به بهترین تصمیم‌گیری در این دو مورد برسید، اوریسا را به خاطر داشته باشید. اوریسا به عنوان مرجعی از تالارها و سالن‌های زیبایی شما را در انتخاب این دو تصمیم سخت یاری می‌کند. به آسانی با چند کلیک لیستی از تالارها و سالن‌های زیبایی را مشاهده می‌کنید و پس از مقایسه یکی را برای عروسی خود انتخاب می‌کنید.

در ادامه مقاله ویژگی‌هایی که باعث می‌شود یک دفتر ازدواج را برای مراسم عقد خود انتخاب کنید را عنوان خواهیم کرد.

موقعیت جغرافیایی

یکی از اصلی‌ترین مواردی که در مورد انتخاب دفتر ازدواج باید به آن توجه بسیار کنید، موقعیت جغرافیایی آن و مسیر رفت و آمد مهمانان به آنجا است. سعی کنید برای سهولت رفت و آمد مهمانان محضری را انتخاب کنید که برای همه دسترسی آسانی داشته باشد.

حتی می‌توانید آن را نزدیک به محل زندگی خودتان پیدا کنید که در صورت پایان مراسم محضری مهمانان را به خانه برای پذیرایی دعوت کنید. همچنین دقت کنید که دفتر ازدواجی که انتخاب می‌کنید آسانسور و جای پارک داشته باشد و همچنین اگر روز غیر تعطیل مراسم را برگزار می‌کنید، داخل طرح نباشد.

نوع دکوراسیون و سفره عقد

654ewrds

بسیار مهم است که بگوییم، فاکتور شیک بودن و داشتن جلوه بصری برای دفتر ازدواج از مهم‌ترین عوامل در تصمیم‌گیری شما هستند. زمانی که برای دیدن محضری می‌روید ابتدا ورودی، داخل محضر و از همه مهم‌تر سفره عقد آن را بررسی کنید. تمام این موارد در ثبت لحظات شما با دوربین قابل رؤیت هستند و اگر اندکی با سلیقه شما مطابق نداشته باشند، ممکن است تا پایان عمر حسرت محضری شیک‌تر را بخورید.

از مواردی که زیبایی دفتر ازدواج را دو چندان می‌کند گل آرایی، بادکنک آرایی، شمع آرایی و همچنین چیدمان زیبای سفره عقد هستند. اگر محضری مطابق با سلیقه خود پیدا کردید اما گل‌آرایی و شمع آرایی نداشت، می‌توانید از یک روز قبل با آنها هماهنگ کنید و این کارها را خودتان انجام دهید تا هم تصاویر زیبایی در آنجا بگیرید و هم بودجه‌ای که برای رزرو محضر کنار گذاشته بودید را به درستی خرج کنید.

روشنایی و نورپردازی دفتر ازدواج

از آنجایی که تمام این ویژگی‌ها در نهایت به ما کمک می‌کند که بهترین تصاویر و خاطره را از این روز ثبت کنیم، به همین دلیل باید در انتخاب محضر نور و روشنایی آن را نیز در نظر داشته باشید.

حتی باید دقت کنید که محل نشستن عروس و داماد باید از دیگر فضاهای سالن محضر روشن‌تر باشد. در صورتی که علاقه به افکت‌های نوری و رقص نور دارید، می‌توانید این مورد را نیز هنگام تصمیم گیری و انتخاب دفتر ازدواج لحاظ کنید.

موسیقی

بسیاری از دفاتر ثبت ازدواج، امروزه به تمام امکانات پخش موسیقی و همچنین امکانات پایکوبی مجهز هستند. بنابراین اگر دوست دارید مراسم عقد محضری شما به بهترین شکل و شادترین حالت ممکن برگزار شود، محضری را انتخاب کنید که امکان پخش موسیقی آن پیشرفته و مدرن است.

مطمئنا مراسم‌های ایرانی بدون موسیقی و پایکوبی کمبودی دارد که باید برای رفع این کمبود تمام امکانات برای وجود آن را مهیا کرد.

پذیرایی در دفتر ازدواج

56475tr

بسیاری از عروس و دامادها قصد ندارند برای مراسم عقد محضری خود خرج بسیار زیادی بکنند و بعد از مراسم مهمان‌ها را برای شام یا ناهار دعوت کنند. شاید توقع پذیرایی از عروس و داماد و خانواده‌های آنها در این وضع اقتصادی توقع نابجایی باشد.

به همین خاطر، بسیاری از دفاتر ازدواج امکان پذیرایی را برای مراجعین خود فراهم کرده‌اند که با هزینه‌ای کمتر نسبت به پذیرایی خارج از محضر می‌توانید از این امکان نهایت استفاده را ببرید.

دفاتر ازدواج معمولا در این موارد، شیرینی، چای، کیک، میان وعده‌های متنوع و نوشیدنی‌های خنک را به مراجعین خود پیشنهاد می‌دهند.

مدارک مورد نیاز جهت عقد محضری

  • اصل شناسنامه عروس و داماد
  • دو برگ کپی از صفحه اول شناسنامه‌های عروس و داماد و یک برگ گپی از پشت و رو کارت ملی
  • مدارک طلاق و گواهی فوت و کپی صفحه دوم شناسنامه در صورت ازدواج مجدد یکی از طرفین
  • عکس پرسنلی عروس و داماد، هر کدام دو عدد
  • اصل شناسنامه پدر عروس و در صورت فوت پدر گواهی فوت او
  • اجازه پدر و حضور وی در جلسه عقد برای امضا کردن دفتر و عقدنامه و در صورت عدم رضایت پدر رای دادگاه برای ازدوج بدون موافقت پدر
  • جواب آزمایشگاه از آزمایشگاه معتبر و دارای مجوز
  • پرداخت هزینه در دفتر ازدواج
  • گرفتن گواهی برای اجازه ازدواج برای سنین پایین

در آخر باید عنوان کنیم که انتخاب دفتر ازدواج، کاملا به سلیقه و نوع دید شما به محضر ایده آل برمی‌گردد. سعی کنید اولین اولویت را راحتی خود و مهمان‌های خود قرار دهید. بودجه خود برای رزرو محضر را در نظر بگیرید و در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.