کد مطلب: ۱۹۸۹۵۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

نیاز ۸ میلیارد دلاری منابع برای فعالیت‌های درون صنعت

نیاز 8 میلیارد دلاری منابع برای فعالیت‌های درون صنعت

محمد شریعتمداری بیان کرد: 8 میلیارد دلار منابع برای فعالیت‌های درون صنعت نیاز است که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته تامین آن قطعی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ فعالیت‌های اکتشافی را مهم‌ترین فعالیت‌های معدنی دانست و بیان کرد: کار اکتشاف در دولت دوازدهم به‌طور جد دنبال می‌شود که به‌دنبال استفاده از تجربیان جهان در این خصوص می‌باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد شریعتمداری، عصر امروز 12 بهمن‌ماه، در آیین افتتاح هم‌زمان پروژه‌های مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر و طرح‌های اقتصادی و زیربنایی با حضور رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه استان کرمان بهشت معادن ایران است، گفت: در دولت تدبیر و امید شکوفایی بسیار خوبی در حوزه زمین‌شناسی خواهیم داشت.

وی به تحقق رشد 8 درصدی کشور اشاره کرده و عنوان کرد: 8 میلیارد دلار منابع برای فعالیت‌های درون صنعت نیاز است که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته تامین آن قطعی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ با بیان اینکه هم‌اکنون ایران با تولید 30 میلیون تن آهن اسفنجی در دنیا در رتبه اول قرار دارد، اظهار کرذ: هم‌اکنون در حوزه تولید فولاد به مرز 32 میلیون تن رسیده‌ایم که در چشم‌انداز 1404 باید این رقم به 55 میلیون تن برسد، که برای تحقق آن به 12 میلیارد یورو تامین مالی نیاز داریم.

وی فعالیت‌های اکتشافی را مهم‌ترین فعالیت‌های معدنی دانست و بیان کرد: کار اکتشاف در دولت دوازدهم به‌طور جد دنبال می‌شود که به‌دنبال استفاده از تجربیات جهان در این خصوص هستیم.

شریعتمداری زنجیره فولاد را موضوعات مهم برای ایجاد توازن دانست و اظهار کرد: 62 درصد فولاد خاور میانه در ایران تولید می‌شود که بخش زیادی از آن در دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

وی افزود: 110 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور در دست اقدام است که رشد فیزیکی آن 57 درصد است و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، مشکل اشتغال کشور تا حدودی مرتفع خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ مهم‌ترین اقدام شرکت صنعتی معدنی گل‌گهر را توجه به مسئولیت اجتماعی خود برشمرد و تصریح کرد: یکی از اقدامات گل‌گهر در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی، ایجاد مرکزهای عام‌المنفعه بوده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.