کد مطلب: ۴۴۶۱۶۲

هجوم مردم به طلافروشی‌ها برای فروش طلا!

هجوم مردم به طلافروشی‌ها برای فروش طلا!

کشتی‌آرای با اشاره به افزایش مراجعات برای فروش طلای خانگی به طلافروشی‌ها گفت: به دلیل نبود فروش از سوی طلافروشی‌ها و کمبود نقدینگی بعضا مشاجراتی هم صورت می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال که چه قشری در روزهای اخیر نسبت به فروش طلاهای خود اقدام کرده‌اند؟ گفت: افراد زیادی از دهک پایین تا بالای جامعه در روزهای اخیر برای فروش طلا و جواهر خود به واحدهای طلافروشی در بازار طلا و جواهر مراجعه کرده‌اند.

وی با تاکید براینکه در شرایط فعلی طلا و جواهر قابلیت تبدیل به نقد شوندگی دارد، تصریح کرد: در این ایام دهک پایین برای تامین امرار معاش و دهک بالا برای پاس کردن چک و پرداخت بدهی های خود نسبت به فروش طلاهای خود اقدام می کنند.

این فعال بازار طلا و جواهر ضمن اشاره به تعطیلی ۵۰ روزه واحدهای طلا فروشی گفت: ۵۰ روز طلا و جواهرفروشی‌ها فروش نداشته‌اند و همین امر باعث شده تا نسبت به خرید طلاهای مردم به مشکل بخورند؛ وقتی این واحدها پولی ندارند چطور باید طلا و جواهر را از مردم بخرند؟

کشتی‌آرای افزود:‌ با شرایط ویژه‌ای که در جامعه رخ داده باید به واحدهای طلا و جواهر فروشی نیز مهلت داده بشود تا بتوانند جنس خود را بخرند. الان پول نقد در طلافروشی‌ها وجود ندارد و نقدینگی این واحدها به شدت کم شده چون فروشی نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: نقدینگی در واحدهای طلا و جواهرفروشی بشدت کاهش پیدا کرده و به دلیل عدم نقدینگی از خرید طلا امتناع می‌کنند و همین امر باعث بروز مشاجراتی بین مشتریان و این واحدها شده است.

این فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به عدم فروش در واحدهای طلافروشی بعد از بازگشایی بازار، گفت: مردم الان به فکر سلامت خود هستند و کسی دنبال خرید طلا و جواهر نیست. با اینکه بازار طلا باز است ولی هیچ ترددی در این بازار مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار طلا و سکه مشخص و براساس قیمت ارز و طلای جهانی است، تصریح کرد: با این حال اما سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۲۵۰ هزار تومان حباب دارد و با قیمت ۶ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان و طرح قدیم ۶ میلیون و ۳۰۰ تومان است.

ضمن آنکه قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۷۰ هزار تومان تعیین شده و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۶۳۸ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار ۸۶۴ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۳۰ دلار معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگرطلا ارزون بشه ایران گلستان میشه بازم مثل همیشه ایران برنده میشه

  • ناشناس

    وقتی خود واحدها پول نقد ندارند طلاهای مردم رابخرند پس پول ندارندسکه هم بخرند پس پول بهترازطلاست

  • آرام

    اگر قیمت ها نزولی شود معامله ها آسان ترخواهدبودمشاجره نمی شود

  • ناشناس

    همش الکیه