کد مطلب: ۱۸۳۰۸۵

هدررفت واقعی آب شرب در کشور ۱۳.۴ درصد است

هدررفت واقعی آب شرب در کشور ۱۳.۴ درصد است

مدیر دفتر مدیریت مصرف و آب بدون درآمد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: میزان هدررفت واقعی آب شرب در کشور ۱۳.۴ درصد و میزان کلی آب بدون درآمد در کشور ۲۵.۵ درصد است.

علی سیدزاده مدیر دفتر مدیریت مصرف و آب بدون درآمد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: هدررفت کلی آب یا به عبارت بهتر میزان آب بدون درآمد در کشور 25.5 درصد است اما میزان هدررفت واقعی آب شرب در کشور 13.4 درصد است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: در سال 1383 که فعالیت‌های متمرکزی برای کاهش آب بدون درآمد و کاهش هدررفت واقعی آب آغاز شد، میزان آب بدون درآمد کشور 33 درصد بود که این رقم به 25.5 درصد رسیده است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف و آب بدون درآمد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: هدررفت واقعی آب شرب نیز در سال 83 در حدود 19 درصد بوده که در حال حاضر این رقم به 13.4 درصد رسیده است.

سیدزاده با بیان اینکه "در پایان هر سال میزان آب بدون درآمد و میزان هدررفت واقعی تعیین می‌شود"، گفت: آمار فعلی مربوط به آمار پایان سال 95 است و با پایان سال 96 نیز در سال 97 آمار جدید استحصال خواهد شد.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه هدفگذاری شده که سالانه نیم درصد از هدررفت کلی آب کاسته شود؛ یعنی در طول اجرای 5 سال برنامه ششم توسعه، می‌بایست 2.5 درصد از هدررفت کلی آب کشور بکاهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه "بودجه به بخش کاهش آب بدون درآمد تخصیص داده می‌شود اما این بودجه متناسب با نیاز و ایده آل نیست"، گفت: در چند سال اخیر بودجه ملی به بحث کاهش آب بدون درآمد و کاهش هدررفت واقعی آب تعلق نگرفته اما شرکت‌های آب و فاضلاب با منابع داخلی خود و متناسب با منابعی که در اختیار دارند، پروژه‌ها را پیش می‌برند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.