کد مطلب: ۲۶۰۴۸۵

هر ایرانی در سال چقدر برای بیمه هزینه می‌کند؟

هر ایرانی در سال چقدر برای بیمه هزینه می‌کند؟

بیشترین درآمد بازار بیمه کشور در سال ۹۵ مربوط به بیمه درمان و خودرو بوده که به‌ترتیب با سهم ۲۸ و ۳۸ درصدی بیشترین حق بیمه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

براساس آخرین آمار منتشر شده در سال ۱۳۹۵، هر ایرانی به طور میانگین در سال ۲۶۷ هزار تومان برای حق بیمه برای انواه بیمه هزینه می‌کند که این آمار در سال ۱۳۹۵ برای هر نفر ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیشترین مبالغ بیمه‌ای پرداخت شده برای هر فرد ایرانی در سال ۱۳۹۵ برای بیمه‌های شخص ثالث با ۹۶ هزار و ۶۰۰ تومان، بیمه درمان با ۷۰ هزار تومان و بیمه بدنه اتومبیل به مبلغ ۱۲ هزار تومان بوده است.

در این میان سرانه خسارت دریافتی بیمه‌ای هر ایرانی در سال فوق، مبلغ ۲۲۳ هزار تومان بوده و نکته قابل توجه اینجاست که این مبلغ برای سال ۱۳۸۰ حدود ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان محاسبه شده است.

به علاوه بیشترین درصد خسارات بیمه‌ای به کل خسارت‌های بیمه‌ای در سال ۱۳۹۵، مربوط به بیمه شخص ثالث ۴۳ درصد، بیمه درمان ۳۱ درصد و بیمه بدنه اتومبیل با ۵ درصد بوده اسن که خسارت بیمه درمان از مجموع خسارت بیمه در سال ۱۳۸۰ حدود ۱۷ درصد، بیمه بدنه اتومبیل ۷ درصد و بیمه شخص ثالث ۵۳ درصد بوده است.

با این وجود خسارت بیمه شخص ثالث در سال مورد بررسی نسبت به سال ۱۳۸۰ در مجموع کل خسارات بیمه‌ای ۱۰ واحد درصد و خسارت بیمه بدنه اتومبیل یک واحد درصد کاهش و بیمه درمان ۱۵ درصد رشد داشته است.

همچنین از میان تمامی بیمه‌های ۳۸ درصد از حق بیمه‌های دریافتی بازار بیمه به بیمه شخص ثالث، ۷ درصد بیمه بدنه، ۵ درصد بیمه حوادث راننده و ۲۸ درصد بیمه درمان بوده است و در مجموع ۷۷ درصد از درآمد بازار بیمه کشور در مدت مورد بررسی مربوط به بیمه درمان و خودرو است که بیشترین حق بیمه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است در سال ۱۳۹۵، سرانه هر ایرانی ۱۰۰ هزار تومان برای بیمه شخص ثالث، ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان بیمه بدنه اتومبیل، ۷۴ هزار تومان بیمه درمان، ۱۱ هزار تومان بیمه عمر، ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان بیمه آتش سوزی و ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان بیمه حوادث راننده پرداخت کرده است.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.